مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: هزینه‌ای که بابت دوره‌های آموزشی از اصحاب رسانه اخذ می‌شود، تنها یک سوم مبلغی که است که برای این دوره‌ها هزینه شده ‌است.

فریدون معتمدیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به لزوم شفاف‌سازی مالی هزینه‌هایی که از اصحاب رسانه برای دوره‌های آموزشی اخذ می‌شود، اظهار کرد: برای دوره "صفحه‌آرایی" 75 هزار تومان از هز نفر اخذ شد که حتی هزینه استاد را نیز تامین نمی‌کند.

وی ادامه داد: 15 نفر در این دوره‌ ثبت‌نام کردند که از هر نفر 75 هزار تومان گرفتیم، در حالیکه تنها یک میلیون تومان دستمزد استادی بود که آموزش این دوره را بر عهده داشت. به علاوه سایر هزینه‌های جانبی مانند هزینه اسکان، رفت و آمد و پذیرایی از استاد و ... را نیز داریم.

وی تصریح کرد: چون این دوره با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد مکان برگزاری کلاس ها، سیستم رایانه و ... نیز با این اداره کل بود.

معتمدیان ادامه داد: برای دوره آموزشی "روزنامه‌نگاری مقدماتی" نیز چون با همکاری مرکز مطالعات و توسعه رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، دیگر هزینه تامین استاد را نداشتیم و از هر نفر بابت این دوره 25 هزار تومان تومان گرفتیم.

وی عنوان کرد: در مجموع هزینه‌ای که از اصحاب رسانه برای این دوره ها اخذ شد، یک سوم کل هزینه‌ها است، یک سوم دیگر هزینه مربوط به امکانات و مکان برگزاری دوره است که معمولا با همکاری یک دستگاه دیگر تامین می‌شود و یک سوم دیگر نیز بر عهده خانه مطبوعات است.

به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه در اساسنامه دور جدید خانه مطبوعات به آموزش توجه ویژه‌ای شده و چون نیروی انسانی در رسانه حرف اول را می‌زند لازم است برای توسعه کار رسانه‌ای ابتدا خبرنگاران و اصحاب رسانه را آموزش داد.

معتمدیان گفت: در این راستا ما پیشگام بودیم و در کرمانشاه با همکاری مرکز مطالعات و توسعه رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره "روزنامه‌نگاری" مقدماتی را به مدت شش هفته در استان و با حضور اساتید تراز اول کشوری برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در پایان این دوره از افرادی که شرکت کرده بودند آزمونی گرفته شد، یادآوری کرد: افرادی که حدنصاب نمره 12 را از دوره کسب کنند می‌توانند در دوره بعدی که دوره "روزنامه‌نگاری پیشرفته" است شرکت کنند.

معتمدیان تعداد افرادی که در این دوره شرکت کردند را 40 نفر اعلام کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه اظهار کرد: همچنین به دلیل کمبود نیروی صفحه‌آرا در استان، با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان دوره صفه‌آرایی را نیز در حال برگزاری داریم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم روز خبرنگار اشاره کرد و افزود: این مراسم با همکاری خانه مطبوعات، استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

معتمدیان با بیان اینکه تلاش شده این مراسم در همان روز 17 مرداد و همزمان با روز خبرنگار باشد، تصریح کرد: البته مراسمی هم برای روز خبرنگار در سطح کشور داریم که همه اعضای شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات کشور در آن حضور دارند و اگر این دو مراسم تلاقی داشته باشد، زمان جدید برنامه کرمانشاه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به متفاوت برگزار شدن مراسم روز خبرنگار امسال، بیان کرد: امسال علاوه بر تجلیل کلی که از همه اصحاب رسانه داریم، 10 خبرنگار برتر استان نیز به صورت ویژه تجلیل خواهند شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور گفت: معیارها و شاخص‌هایی برای انتخاب این افراد در نظر گرفته شده و آثار آنها از بعد کمی و کیفی مورد داوری قرار خواهد گرفت.

معتمدیان چنین کاری را در نوع خود در کشور بی‌نظیر دانست و ادامه داد: جلسات مختلفی برای هماهنگی این کار با اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات استان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه روز خبرنگار یک روز نمادین است، همه روزها را روز خبرنگار دانست و تاکید کرد: کار خبری و اطلاع‌رسانی هرگز تعطیلی ندارد و همواره در جریان است.

مدیرعامل خانه مطبوعات کشور از شغل خبرنگاری به عنوان شغلی حساس و پرتنش یاد کرد و گفت: خبرنگاران با کمترین امکانات و رفاهیات، سنگین‌ترین نقش را در جامعه ایفا می‌کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =