۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از راه اندازی سیستم نظارت الکترونیکی سازمان غذا و دارو برای جلوگیری از سو استفاده از نسخه های بیماران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، دکتر مهدی پیرصالحی اظهار کرد: تبانی برخی پزشکان و داروخانه ها در تجویز بی مورد دارو برای بیماران تخلف محسوب و باعث ایجاد هزینه های اضافی برای بیمه های و سیستم های درمانی می شود.
وی افزود: این مسئله از مصادیق فساد، تخلف عمده، سوء استفاده از امکانات بیمه ها و سیستم های درمانی دولت است، البته این موضوع به صورت گسترده اتفاق نمی افتد اما متاسفانه مواردی از این قبیل وجود دارد و این ارتباطات شکل می گیرد.
پیرصالحی در ادامه تصریح کرد: حجم خدمات گیرندگان بسیار زیاد است و سیستم بیمه نیز از لحاظ پرسنلی و نظارتی محدودیت دارد.
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، گفت: البته سازمان های بیمه گر در این زمینه بی تفاوت نیستند اما نظارت شبانه روزی به دلیل محدودیت امکانات امکان پذیر نیست.
این مقام مسوول افزود: سازمان غذا و دارو اصل را بر اعتماد گذاشته است اما برخی افراد از این اعتماد سوء استفاده می کنند که قطعاً چنانچه مستنداتی وجود داشته باشد هم بیمه و هم سیستم های نظارتی دیگر به شدت با آن برخورد می کنند.
پیرصالحی در ادامه عنوان کرد: در برخی موارد مشاهده می شود که پزشکان برای منافع مشترک حتی بیمار نیاز به دارو نداشته و نسخه می نویسند و گه گاهی از دفترچه بیمار سو استفاده می شود به طوریکه خود بیمار نیز از این مسئله اطلاعی ندارد. برای نمونه عکس برداری صورت نگرفته یا دارویی تحویل داده نشده اما برای بیمه سند ارائه می شود.
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در پایان با بیان اینکه در برخی مراکز درمانی این مورد برای داروهای گرانقیمت زیاد اتفاق می افتد، تصریح کرد: به همین منظور سازمان های بیمه گر یک برنامه نظارتی جامع را با هدف جلوگیری از اینگونه موارد در دست اجرا دارد، همچنین سیستم ردیابی و رهگیری ( track and trace) که به صورت پورتال سازمان غذا و
دارو در نظر گرفته شده که به شکل گسترده ای از این مسئله جلوگیری می کند و امکان ردیابی دارو را می دهد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پزشك ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 1
    من نميدونم مديران جديد وزارت بهداشت چه علاقه اي دارند هر روز به پزشك ها فحش بدهند. در ميان چندين هزار پزشك واقعا چند مورد يافت ميشود كه با داروخانه تباني كند . از اين تخريب چه سودي ميبريد.. درباره دارو كه نياز نيست و نوشته ميشود هم لطفا فرهنگ سازي كنيد.
  • سپهر A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    3 1
    متاسفانه این تبانی برخی پزشکان با انواع آزمایشگاهها و رادیولوژی ها نیز وجود دارد ، بطوریکه به ازای معرفی بیماران به بسیاری از این آزمایشگاهها ، درصدی به پزشک معرف تعلق می گیرد.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 1
    واقعا این تیترهای همه روزه سایتها جدیدا علیه پزشکها از کجا آب میخوره
  • دو دو تا ، چهارتا IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 1
    پزشکان پر حاشیه
  • علی A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 2
    همه اصناف همینطوره،لوله کش ادرس یک مغازه خاص را میدهد،..تعمیرکار ،مهندس،..حتی معلم هم ادرس یک کتابفروشی خاص را میدهد،این تبانی در همه جاست،که به نوبه خود بد نیست زیرا از سرگردانی در خیابانها نجات میدهد.ومستقیما به وسیله یا داروی مورد نظر میرساند.برادر دلت را از کینه پاک کن
  • محمدرضا SE ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    2 1
    چشم نظام پزشكى روشن
  • مهندس بدبخت IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    2 1
    داروخانه؟ پزشک؟ و دزدی؟ کلاه برداری؟ نه مگه میشه... ما همیشه فکر می‌کردیم کسی که مدرک پزشکی و داروسازی داره دزد نیست مگه میشه آخه؟ اون‌ها که فرشته‌های آسمانین...
  • متخصص رادیولوژی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    3 0
    من پزشکم.این کار بسیار زشتیه.مردم این پزشکها رو تحریم کنند
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    2 1
    بیایید هم دست بدست هم دهیم واز خودمان بخوبی مراقبت کنیم که کمتر مریض شویم مثل درست رانندگی کردن دوری از دعوا وتشنج درست خوردن کم خوردن پیاده روی رعایت بهداشت فردی دوری از سیگار وقلیان دوری از مواد ارایشی دوری از کارهای زیبایی دوری از حسد ودائم داروندار دیگران را رصد کردن وپذیرفتن اینکه هوش واستعداد وتوان افراد مشابه نیست وکسی را مقصر ندانستن واینکه به انچه داریم رضا داشتن تا هم ارام بگیریم وهم سلامتمان به خطر نیفتد وسر داروخانه ها ودکتر ها هم خلوت شود با رعایت این نکات میتوان درد ومرض را به نیم رساند با امید به اینکه همه سالم باشیم و با روحیه ای شاد ایران عزیز را بسازیم