ایرنا نوشت:

معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه ادعای وزیر خارجه بحرین درباره ایران را رد کرد و گفت: تداوم اتهامات به ایران آن هم در زمان شروع سفر سازنده و مثبت وزیر خارجه ایران به منطقه کاملا هدفمند صورت می گیرد.

حسین امیرعبداللهیان روز پنج شنبه در واکنش به انفجار اخیر در ستره بحرین و ادعای وزیر خارجه این کشور مبنی بر اینکه داعش سنی و شیعه سرشت واحدی دارند و ایران در پشت این اقدام در بحرین قرار دارد گفت: اقدام تروریستی اخیر در بحرین را قویا محکوم می کنیم.

وی تاکید کرد ادعای بحرین مبنی بر دستگیری فردی مسلح و مرتبط با ایران به هیچ وجه صحت ندارد. انتشار این خبرسازی ، انهم در زمان شروع سفر سازنده و مثبت منطقه ای وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که حامل بهترین پیام ها برای منطقه است و تداوم اتهامات به ایران کاملا هدفمند صورت می گیرد.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: متاسفانه رفتار طائفی برخی عناصر افراطی در درون حکومت بحرین و توهین عامدانه انان به اعتقادات مذهبی مسلمانان منجر به ایجاد فاصله عمیق بین حکومت و مردم شده است.

امیرعبداللهیان گفت: به وزیر خارجه بحرین نصیحت می کنیم که بجای تحریک و تشویق فتنه مذهبی در بحرین و منطقه ، به ایفای نقشی مثبت و سازنده در قبال امنیت جمعی منطقه و ایجاد أشتی ملی بین حکومت بحرین و مردمش بیندیشد.

وی گفت: تداوم نقض سیتماتیک حقوق بشر و تشدید فضای امنیتی در بحرین اوضاع را پیچیده تر می سازد. تهران صرفا از راهکار سیاسی در قبال بحرین حمایت می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =