استاندارچهارمحال وبختیاری گفت تمامی کارگزاران نظام، بایستی برای رسیدن به عملکرد مطلوب، رئیس جمهور و برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با مديران و رؤساي مناطق ۱۷ گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري  افزود: نيروي انساني فعال در يك مجموعه، بايستي آنقدر توانمند باشد كه مديران براي استفاده از آنان در حوزه‌هاي گوناگون، خواهش كنند.

سليماني دشتكي تصريح كرد: تغييرات مديريتي نبايد تحت نظر و فشار هيچكدام از قدرت‌ها صورت گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: انتخاب مديران، بايد براساس اعتدال، شايستگي و همراهي با دولت انجام شود.

وي به نزديكي زمان برگزاري انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در هفتم اسفند سال جاري اشاره و خاطرنشان كرد: در هيچ شرايطي، نبايد از امكانات و تجهيزات اداري و بيت‌المال، به نفع يا ضرر كسي در انتخابات، استفاده شود.

سليماني دشتكي اظهار داشت: دولت، مجري برگزاري انتخابات سالم، عادلانه و به دور از هرگونه حاشيه است.

وي اضافه كرد: وزير آموزش و پرورش، سال گذشته در سفر به چهارمحال و بختياري قول كمك ۴۰ ميليارد ريالي به استان را داده كه اين وعده هنوز محقق نشده است.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: مسئولان آموزش و پرورش استان، بايستي در بودجه سال ۱۳۹۴، نسبت به احياي اين قول، اقدامات لازم را انجام دهند.

وي اظهار كرد: براي هوشمند سازي و تجهيز مدارس و تكميل برخي پروژه‌هاي نيمه تمام آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري، در صورت نبود مشكل قانوني، از محل اعتبارات ماده ۱۸۰، بخشي از اعتبارات مورد نياز اختصاص مي‌يابد.

سليماني دشتكي ادامه داد: يكي از مهمترين مشكلات مناطق محروم چهارمحال و بختياري، در حوزه‌هاي آموزش و پرورش و بهداشت و درمان است.

وي عنوان كرد: به همين منظور بايستي نسبت به استخدام نيروهاي بومي در مناطق محروم و يا استقرار نمايندگي در اين مناطق، به ويژه در دهستان‌هاي منج، موگويي، ديناران و ميانكوه، اقدامات لازم صورت گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: طبق قانون، بايد آموزشكده‌هاي فني، از بدنه وزارت آموزش و پرورش انتزاع و به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري واگذار شوند.

وي بيان كرد: در اين راستا، نبايد هيچگونه كوتاهي و يا تنگ نظري از سوي مسوولان آموزش و پرورش انجام شود.

سليماني دشتكي اظهار داشت: انتقال مديريت آموزش و پرورش عشايري چهارمحال و بختياري به شهركرد نيز يكي از خواسته‌هاي مهم عشاير استان بوده كه بايد در سريع‌ترين زمان ممكن صورت گيرد.

مديركل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست گفت: از سال ۱۳۸۹ تاكنون، سالانه بين يك هزار تا بك هزار و ۲۰۰ نفر از سيستم اين اداره‌كل در استان، به علت بازنشستگي و يا انتقالي، خارج شده و حتي يك نيرو هم جايگزين نشده است.

بهروز اميدي هفشجاني تأكيد كرد: به منظور افزايش بهره‌وري و ارتقاي استفاده از نيروهاي موجود، طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري، مدارس زير ۱۵ نفر در استان، تجميع مي‌شوند.

وي افزود: سرانه دانش آموزي در مدارس چهارمحال و بختياري مناسب نبوده، كه اين سرانه در مدارس شبانه روزي استان، ۱۰ هزار ريال به ازاي هر دانش آموز در يك شبانه روز بوده كه پاسخگوي نيازهاي اوليه آنان هم نيست.

اميدي هفشجاني تصريح كرد: طبق برنامه پنجم توسعه، بايستي تا پايان اين برنامه، ۵۰ درصد مدارس چهارمحال و بختياري هوشمند سازي شوند كه به علت نبود اعتبارات، اين هدف محقق نشده است.

افزوده مي‌شود، در اين نشست، برخي معاونان و بعضي رؤساي مناطق ۱۷ گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري، ديدگاه‌ها، نظرات، پيشنهادات و مشكلات خود را در سطح استان ارائه كردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =