برندسازی سوغات قزوین موجب رونق اقتصادی می شود

استاندارد سازی باقلوای قزوین به عنوان سوغات سنتی می تواند موجب برندسازی و تقویت و رونق اقتصادی استان شود.

به گزارش خبرآنلاین استان قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری ،"مرتضی روزبه" ظهر امروز چهارشنبه در اولین جلسه شورای استاندارد که در استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: از پیگیری اداره استاندارد برای کیفی سازی شیرینی سنتی به ویژه باقلوای قزوین سپاسگزاریم و اصرار داریم این موضوع به نتیجه برسد و ما نیز بتوانیم کالاهایی مانند سوهان قم، گز اصفهان، باقلوا و پشمک یزد را با برند سازی به صورت استاندارد تولید و عرضه کنیم.

استانداربیان کرد: بادیدگاه کارشناسی و استفاده ازنظر قنادان و استادکاران باید سه نوع باقلوای ممتاز، معمولی و عالی را معرفی کنیم و با دادن مجوز و کارت مهارت فنی به کیفی سازی شیرینی سنتی کمک کنیم.
وی اضافه کرد: باید دید در اقتصاد مقاومتی دنبال چه هستیم و با در نظر گرفتن نقش شیرینی سنتی در اشتغال و اقتصاد برای بهبود این وضعیت اقدام کنیم که برای اجرایی شدن آن باید قنادان همراهی و مشارکت کنند.
روزبه اظهارداشت: تمام کسانی که در تولید شیرینی سنتی قزوین فعال هستند باید به کیفیت محصول و استاندارد بودن آن توجه کنند و برای شروع کار می توان تعداد محدودی قنادی را ملزم به دریافت مجوز استاندارد کرد تا بتدریج این موضوع فرهنگ سازی و شده و توسعه یابد.
وی گفت: در این زمینه باید تولیدکنندگان خانگی و سنتی نیز مورد توجه قرار گیرند و فرصت پیدا کنند تا خود را با شرایط استاندارد هماهنگ کنند.
استاندار تصریح کرد: در خصوص نان هم هنوز نتوانسته ایم یک نانوایی نمونه که پخت بهداشتی و کیفی دارد را معرفی کنیم و فقط به وزن نان و قیمت توجه کرده ایم و به دلیل نداشتن نظام تشویق هنوز کار به سرانجام نرسیده است.
استاندار تصریح کرد: آسانسور از موضوعات مهمی است که با سلامت مردم ارتباط نزدیک دارد و باید به هشدارها و توصیه های اداره استاندارد در رفع نواقص آن توجه جدی شود و به ویژه ادارات بسرعت ایراد فنی آسانسورهای خود را برطرف کنند.
روزبه گفت: در خصوص بازرسی از مخازن CNG که ایراد دارد باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و با هماهنگی سازمان تاکسیرانی این موضوع در خودروهای عمومی و تاکسی ها با جدیت دنبال شود.
وی افزود: قطع گاز جایگاه های CNG دارای اشکال منطقی نیست که مردم دچار مشکل شوند اما باید اخطار لازم را بدهیم و اگر توجه نشد آمادگی داریم در همان محل نسبت به صدور مجوز برای جایگاه جدید اقدام کنیم.
استاندار قزوین بیان کرد: در شرایطی که شاهد گسترش بیماری هایی چون سرطان، ناباروری و ام اس هستیم نمی توانیم نسبت به تولید غذای سالم بی تفاوت باشیم و اگر همچنان آمار سرطانی های استان بالا برود بیانگر بی کفایتی مدیران استان است.
وی افزود: موضوع تولید غذای سالم در استان باید به شدت مورد توجه قرار گیرد و با خودداری از دادن آمار بیماری ها موضوع از بین نمی رود لذا باید نظارت و بازرسی خود در مزارع و باغات را بیشتر کنیم و اجازه ندهیم فاضلاب در مزارع سیفی و سبزیجات وارد شود و سلامت مردم را به خطر بیندازد.
استاندار بیان کرد: سرمایه گذاری هنگفتی در بخش بهداشت شده اما باید در حوزه جهاد کشاورزی استان هم سرمایه گذاری کنیم تا سم و کود شیمیایی کمتر مصرف شود و هنگامی که ۲۰ سال یک مرکز محل تجمع زباله می شود باید امروز منتظر بیماری های گوناگون مانند سرطان هم باشیم.
وی گفت: بی توجهی به سلامت مردم در تولید غذای سالم به نوعی مرگ خاموش است که به افزایش نزاع، عصبانیت، خشونت جامعه دامن زده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =