استاندار آذربایجان غربی گفت: بانک اطلاعاتی آثار و مفاخر آذربایجان غربی در راستای شناسایی مفاخر استان تشکیل شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از نای قلم ، قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در نشست انجمن مفاخر آذربایجان غربی اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه ها در راستای شناسایی مفاخر استانی باید بیش از پیش به کار گرفته شود.
وی افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاهی می تواند زمینه فعالیت های تخصصی در راستای شناسایی بهتر مفاخر در سطح استان را فراهم کند.
به گفته وی در این زمینه باید کمیته ای خاص با عضویت اعضای هیات علمی دانشگاهی راه اندازی و بانک اطلاعاتی آثار و مفاخر آذربایجان غربی توسط اعضای این کمیته ایجاد شود.
سعادت اظهار کرد: مفاخر فرهنگی، ذخایر معنوی هر جامعه ای به شمار می روند و باید این مفاخر به نسل جوان معرفی شوند.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: شناساندن مفاخر استان می تواند زمینه هویت بخشی به جوانان را فراهم کند و الگوهای زیادی را در راستای پیشرفت نسل جوان در پیش روی آنان قرار دهد.
سعادت، تمام مردم غیور و مرزدار آذربایجان غربی را جزو مفاخر استان بر شمرد و گفت: جانفشانی های مردم استان در هشت سال دفاع مقدس باید برای جوانان تبیین شود.
تهيه تقويم مفاخر آذربايجان غربي
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم گفت: تقویم مشاهیر و مفاخر آذربایجان غربی امسال چاپ میشود.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی افزود: پس از مطالعه و شناسایی مشاهیر و مفاخر و دسته بندی در گروههای مختلف، طراحی تقویم مفاخر اذربایجان غربی آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پاپان امسال چاپ و منتشر شود.
وی افزود : در این تقویم زادروز و تاریخ درگذشت مشاهیر و مفاخر آذربایجان غربی و آثار و خدمات آنها با مناسبت های شمسی و قمری جانمایی شده است.
کریمی یکی از اهداف این فعالیت فرهنگی را الگوسازی و جلوگیری از بروز احساس بی هویتی برای جوانان و نسل های آینده عنوان و اضافه کرد: بانک اطلاعات نرم افزاری مفاخر استان تشکیل شده است و قصد داریم برای معرفی بهتر مشاهیر آذربایجان غربی کتابخانه تخصصی مفاخر و مشاهیر استان را راه اندازی کنیم.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، محمد اشتری مشاور فرهنگی اجتماعی استاندار، حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فاطمه مدرسی عضو هیات علمی دانشگاه، پرویز عقلمند پژوهشگر استانی و یکی از نمایندگان استان مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضای انجمن مفاخر آذربایجان غربی معرفی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =