مراسم تشکیل یگان حفاظت دادگستری کل استان کرمانشاه و انتصاب فرمانده جدید این یگان در سالن شهید قدوسی دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، مشاور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم اظهار داشت: در ساختار این یگان برای شروع 25هزار و 500 هزار نفر نیرو پیش‌بینی شده است که البته این آمار برخی از سازمان‌های تابعه را نیز در بر می‌گیرد.

علیرضا طاهری با اشاره به ضرورت تشکیل یگان حفاظت در قوه قضائیه، گفت: برنامه‌ریزی برای تشکیل این یگان به دهه گذشته و سال 1382 بر می‌گردد که به دلیل وجود برخی دیدگاههای مخالف تحقق این مهم و تشکیل یگان حفاظت در قوه قضائیه به دهه 1390 موکول شد.

وی امور مربوط به یگان حفاظت را در اختیار دادگستری‌ها در مراکز استانها دانست و خاطرنشان کرد: رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه مصمم به تشکیل این یگان در دستگاه قضا بوده و بر این اساس پیگیری‌های بسیاری برای تحقق این امر مهم انجام داده است.

مشاور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه افزود: امور مربوط به یگان حفاظت در دادگستری از حوزه اختیار نیروی انتظامی خارج و در اختیار دادگستری‌ها قرار دارد و فرماندهی و نیروهای آن زیر نظر رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری هر استان فعالیت می‌کنند.

سردار طاهری از سلامت پرسنل در یگان حفاظت، اجرای دستورالعمل ابلاغی، آموزش پرسنل و غیره که باید مدنظر فرمانده یگان حفاظت دادگستری قرار گیرد سخن گفت و تاکید کرد: باید با هماهنگی و همراهی با دادگستری کارها به پیش رود.

در این مراسم با تقدیر از خدمات سروان رزلانسری سرپرست پیشین پاسگاه انتظامی مستقر در دادگستری، سرهنگ اردشیر لطیفی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت دادگستری کل استان کرمانشاه معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =