معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: برای شفایفت در هزینه های انتخاباتی لایحه ای در وزارت کشور تهیه و به دولت ارسال شده که اگر مصوب شود تاثیر بسیاری در شفافیت این هزینه ها خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، محمد حسین مقیمی در نشستی خبری که در محل استانداری هرمزگان برگزار شد در پاسخ به سوالی پیرامون انتصاب مسئولان عالی رتبه استانی و شهرستانی، عنوان کرد: طبق برنامه اعلامی وزیر کشور در این راستا سعی شده با مسئولان محلی و افراد موثر در مسائل مناطق تعامل و همفکری صورت گیرد اما در نهایت اصل شایسته سالاری در انتخاب مدیران مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اصولی که رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید به آن اعتقاد دارند، انتقاد از دولت است و اینکه همه می توانند بر عملکرد دولت نقد داشته باشند جزء سیاست های اصلی دولت است و ما از نقد استقبال می کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه استانداران تلاش می کنند از افرادی استفاده کنند که برنامه ها و سیاست های دولت را اجرایی کنند، افزود: اگر در جایی مدیران در راستای سیاست های دولت حرکت نکنند جا به جایی و تغییر صورت می گیرد و دولت تدبیر و امید به انتقاد بها می دهد و نقد سازنده و منصفانه را می پذیرد اما در عملکرد خود در چارچوب سیاست های دولت عمل می کند.

مقیمی در ادامه در خصوص برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری، بیان داشت: وزارت کشور مجری انتخابات است و همه تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخاباتی پرشور طبق برنامه زمان بندی در نظر گرفته است.

وی گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس در مجلس تصویب شد اما چون تعداد ایرادات شورای نگهبان به آن زیاد بود مجددا به مجلس برگشت و باید بررسی شود و مجلس در خصوص آن تصمیم گیری می کند.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران هر دولتی باید فعالیت ها و عملکردهای خود را به مردم بازگو کنند، تصریح کرد: باید بپذیریم که در یک دولت کارها و فعالیت ها باید برای مردم مطرح شود و اگر مدیری ترس دارد که عملکرد خود را مطرح کند نباید با چنین خصوصیتی مدیریت را بپذیرید چون از وظایف مهم یک مدیر، اطلاع رسانی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوالی پیرامون استفاده از صندوق های شفاف برای انتخابات، اظهار داشت: ما مجری انتخابات هستیم و باید انتخاب صندوق و روش های رای گیری به تایید شورای نگهبان برسد و ما نمونه هایی از صندوق ها را برای تامین نقطه نظرات مطرح شده تهیه کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان این نظر را داشته اگر صندوق خیلی شفاف باشد رای خوانده می شود در حالی که رای باید مخفی باشد و ما چند نوع صندوق را پیشنهاد داده ایم که هم تضمین شفافیت را داشته باشد و هم آراء مخفی بماند.

مقیمی با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات رایانه ای و ماشینی در این مرحله سرمایه گذاری های سنگینی صورت گرفته است، عنوان کرد: برای ساخت دستگاه های مورد نیاز اقداماتی صورت گرفته که باید مورد تایید کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان قرار گیرد تا ایمنی و امنیت انتخابات حفظ شود و هر زمان به نظر مشترک با شورای نگهبان برسیم این کار انجام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور تبلیغات زودهنگام را کاری خلاف دانست و تصریح کرد: اگر افرادی که قصد داوطلبی انتخابات را داشته باشند زودتر از موید کار تبلیغاتی انجام دهند این امر توسط عوامل اجرایی و هیئت های نظارت رصد و پیگیری و در زمان بررسی صلاحیت ها مورد استناد قرار می گیرد.

وی بیان داشت: برای شفایفت در هزینه های انتخاباتی لایحه ای در وزارت کشور تهیه و به دولت ارسال شده که اگر مصوب شود تاثیر بسیاری در شفافیت این هزینه ها خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =