معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید تحزب را بپذیریم، گفت: اگر بخواهیم کارها سامان پیدا کند باید به تحزب اهمیت دهیم و مقداری همدیگر را تحمل کنیم و ضمن دوری از حزب هراسی باید به گونه ای عمل کنیم که حضور در حزب نوعی ارزش محسوب شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، محمد حسین مقیمی در دیدار با فعالین احزاب و شخصیت های سیاسی استان هرمزگان با بیان اینکه جامعه با مشکلاتی در بخش های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواجه است، عنوان کرد: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مشکلات را سامان دهیم و حل کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص مسئله هسته ای 22 ماه مذاکره کردیم تا به نتیجه برسیم و منافع ملی خود را به دست آوریم و اگر دعای روزه داران در شب های رمضان برای تیم هسته ای نبود شاید به این موفقیت نمی رسیدیم.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: هیئت مذاکره کننده ما توانست در مقابل شش قدرت بزرگ حرف خود را به کرسی بنشاند و ما افتخار می کنیم که نه تنها مرعوب آنها نشدیم بلکه اعضای هیئت مذاکره کننده ما با قدرت در مقابل آنها ایستادند و این موفقیت به دلیل پشتیبانی ملت و مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده به دست آمد و نیروهای سیاسی که اقتدار کشور را دوست دارند نیز  کمک کردند تا این تیم حرف ما را به کرسی بنشاند.

دولت یازدهم دولتی پاسخگوست

مقیمی با بیان اینکه دولت یازدهم دولتی پاسخگوست که به سوالات و انتقادات پاسخ می دهد، اظهار داشت: مدیران سیاسی باید خود را با روحیات این دولت تطبیق دهند و مدیران اجرایی هم باید برنامه های نظام و دولت را که توسط مجلس مصوب می شود، اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: اگر احزاب فعالی داشته باشیم و آنها اداره کشور را به عهده بگیرند و مجلس را در اختیار و یا دولت را روی کار بیاورند، مردم از این دولت و مجلس حزبی سوال تشکیلاتی می کنند اما هم اکنون سوالات مردم فردی است اما وقتی احزاب حاکم باشند، یک حزب حاکم خواهد بود و یک حزب دیگر انتقاد می کند.

وقتی همه از یک جریان باشیم برخی افراد از این وضعیت سو استفاده می کنند

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر احزاب فعال باشند و حسابرسی کنند، هرکس حساب کار خود را می کند چون باید پاسخگو باشد اما وقتی همه از یک جریان باشیم و همدیگر را تایید کنیم، برخی افرادی که می خواهند از این وضعیت سو استفاده می کنند.

مقیمی با بیان اینکه ما همه اعتقاد داریم که جمهوری اسلامی متعلق به خود مردم است و مردم پیرو رهبری هستند، اضافه کرد: دولت کار خود را در چارچوب سیاست های نظام تعیین می کند و دولت موفق، دولتی است که قوانین و مقرراتی که توسط دستگاه ها و قوا و خود دولت مصوب می شود را درست اجرا کند.

دولت تدبیر و امید به دلیل اینکه قوانین را خوب درک می کند، دولتی موفق است

وی گفت: دولت تدبیر و امید به دلیل اینکه قوانین را خوب درک می کند، دولت موفقی است و دولت باید مجری خوبی برای قوانین کشور باشد و وقتی دولت مجری قانون، از طرف دیگر خود را پاسخگو بداند، زمانی که انتقاد می شود راه صحیح طی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور نقش احزاب در این فرآیندها را بسیار کارآمد و کارساز برشمرد و بیان داشت: همه باید تلاش کنیم که یک گروه به عنوان دولت مجری کارها و گروه دیگری نیز منتقد دولت باشد و اجازه دهیم که عملکرد دولت مورد سوال و نقد قرار گیرد چون قرار است به مردم پاسخگو باشیم.

مقیمی افزود: اگر بخواهیم این پاسخگویی در جامعه نهادینه شود نیاز است به تحزب بها دهیم و همدیگر را تحمل کنیم و با فعال شدن احزاب در جامعه، رقابت آنها موجب تحول و پویایی احزاب می شود.

باید به تحزب بها داده شود

وی تاکید کرد: ما نباید نگران شکل گیری یک رقیب قوی باشیم چون رقیب قوی مجموعه ای است که ما را قوی تر می کند و اگر رقیب قوی نداشته باشیم در سطح خود می مانیم و فراموش نکنیم که رقبای قوی حزب ما را قوی خواهند کرد و نیاز است همه تلاش کنیم در کشور به تحزب بها داده شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه سخنان خود هزینه داشتن کار سیاسی در کشور را به این دلیل دانست که کار سیاسی هنوز در جامعه نهادینه نشده است و تصریح کرد: کار سیاسی یعنی تربیت کادرهایی که بتوانند کشور را بهتر اداره کنند و اگر چنین نیروهایی را آموزش دهیم کاری رو به جلو انجام داده ایم.

مقیمی با تاکید بر اینکه باید تحزب را بپذیریم، عنوان کرد: اگر بخواهیم کارها سامان پیدا کند باید به تحزب اهمیت دهیم و مقداری همدیگر را تحمل کنیم و ضمن دوری از حزب هراسی باید به گونه ای عمل کنیم که حضور در حزب نوعی ارزش محسوب شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نشاط سیاسی در کشور فراهم شود باید خود فعالان سیاسی قدم هایی در این زمینه بردارند و یکدیگر را برای هدف عالی تر تحمل کنیم.

دوست داریم انتقادات را از زبان احزاب کشور بشنویم

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ظرفیت های مهم استان هرمزگان در عرصه اقتصاد، گفت: استان هرمزگان در آینده یکی از قطب های بزرگ صنعتی کشور خواهد شد و احزاب این استان باید به دولت برنامه دهند و یا مشکلات را مطرح کنند تا دولت قدم های بزرگ تری برای توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی استان بردارد.

مقیمی خاطرنشان کرد: ما دوست داریم انتقادات را از زبان احزاب کشور بشنویم و لازمه درست کار کردن نیز نقدی است که بر عملکرد دولت مطرح می شود تا کارها رو به جلو رود.

نباید اجازه دهیم از هر نوع امکانات دولتی و عمومی، له یا علیه کسی در انتخابات استفاده شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را فرصت مناسبی برای فعال تر ظاهر شدن احزاب و افزایش نشاط سیاسی در کشور دانست و اظهار داشت: در لایه لایه های جامعه افرادی هستند که می توانند در مجلس بسیار مفید باشند و ما به عنوان دولت همه شرایط را فراهم می کنیم تا در زمان تبلیغات رسمی انتخابات همه بتوانند حرف خود را بزنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: برای اینکه مردم حضور بیش تری در انتخابات داشته باشند باید مطمئن شوند که از امکانات دولتی و عمومی به سود و یا ضرر کسی استفاده نشده است و نباید اجازه دهیم از هر نوع امکانات دولتی و عمومی، له یا علیه کسی در انتخابات استفاده شود.

مقیمی تصریح کرد: مردم از نظام اسلامی این را می خواهند که از امکانات عمومی برای کسی استفاده نشود و همه کسانی که امکانات عمومی را در اختیار دارند اگر خطایی در این خصوص داشته باشند، تذکرات لازم به آنها داده می شود.

وزارت کشور از تمامی احزاب قانونی کشور حمایت می کند

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور از تمامی احزاب قانونی کشور حمایت می کند، بیان داشت: ما از همه احزاب رسمی چه منتقد و موافق و مخالف دولت، حمایت می کنیم و حمایت از آنها تکلیف ماست و برقراری امنیت جلسات آنها نیز وظیفه ماست و تکلیف خود می دانیم از همه احزاب به یکسان حمایت کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: البته در برخی موارد عده ای بدون مجوز دور هم جمع می شوند و فعالیت سیاسی می کنند که چون مجوز ندارند ما نمی توانیم از کار خلاف آنها حمایت کنیم.

دولت می خواهد از احزاب شناسنامه دار حمایت کند

مقیمی گفت: دولت به دنبال حزب سازی نیست اما می خواهد از احزاب شناسنامه دار حمایت کند و شرایطی را فراهم آورد که احزاب قانونی فعالیت های خود را انجام دهند و ما به عنوان دولت تکلیف داریم که اجازه ندهیم امنیت جلسات قانونی احزاب به هم بخورد.

وی تاکید کرد: کسی که می خواهد کار سیاسی انجام دهد با توجه به اینکه ما در کشور قانون احزاب داریم باید خود را مقید به رعایت قانون بداند.

انتخابات بدون حزب سیاسی معنا ندارد

شایان ذکر است؛ بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز در این نشست عنوان کرد: هرمزگان به واسطه اینکه استانی در کنار دریاست از مردمی دریادل و همچنین احزاب و فعالان سیاسی دریادل برخوردار است و جنگ و دعوای میان احزاب در این استان کمتر دیده می شود که نشان دهنده بلوغ احزاب و فعالان سیاسی در استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: فعالیت های احزاب معمولا در ایام انتخابات دیده می شود که باید تدابیری اندیشیده شود تا این نقیصه رفع و در دیگر ایام نیز شاهد فعالیت احزاب باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با بیان اینکه انتخابات بدون حزب سیاسی معنا ندارد، افزود: هنوز در عرصه انتخابات در کشور افراد خود را فارغ از تشکل های سیاسی عرضه و مردم نیز به افراد رای می دهند که تبعات آن را نیز در دوره های مختلف دیده ایم و باید فعالیت احزاب در این زمینه بیشتر شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =