سازندگان فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در پی اظهارات سخنگوی وزارت ارشاد در مورد احتمال اکران این فیلم متنی منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از جدی‌ترین موضوعاتی که در نشست روز دوشنبه پنجم مرداد ماه سخنگوی وزارت ارشاد با خبرنگاران مطرح شد، مساله اکران فیلم «رستاخیز» بود. حسین نوش‌آبادی در این جلسه اعلام کرد، فیلم با تاباندن نوری روی صورت حضرت ابوالفضل (ع) می‌تواند اکران شود.

بعد از این اظهارات بود که برخی این سئوال را مطرح کردند، آیا درویش پذیرفته چنین اتفاقی در فیلمش بیافتد و در اصل تن به کاری داده که به نظر می‌رسید به هیچ عنوان تمایلی به انجام آن ندارد؟

خبرهایی که از گوشه و کنار شنیده می‌شد نشان از آن داشت که کارگردان فیلم این مساله را نپذیرفته است؛ اما به هر حال در فضای رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های مجازی هر از گاهی با احتمالی از انجام این تغییرات جمله‌ای انتشار می‌یافت. نتیجه این گمانه‌زنی‌ها متنی بود که از سوی روابط عمومی فیلم به این شرح منتشر شد:

هنوز سند رسمی مبنی بر شرایط تعلیق تعویق و احقاق حق «رستاخیز» در اکران صادر نشده است

با توجه به اینکه سخنان اخیر حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اکران مجدد فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش به ایجاد برخی ابهامات درباره این فیلم و اعمال برخی تغییرات در نسخه ای که مجوز اکران گرفته است، منجر شده است لذا روابط عمومی فیلم «رستاخیز» در اطلاعیه ای به این ابهامات پاسخ داد.

«در پی سخنان سخنگوی محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 05/05/1394 در خصوص اکران مجدد فیلم سینمایی رستاخیز و توصیه به انجام برخی تغییرات در این فیلم، پرسشهای فراوانی از سوی اصحاب رسانه و عموم مردم محترم از سازندگان فیلم یاد شده مطرح شده است. از آنجا که هرگونه اقدام یا تقاضای متقابل بین سینماگران حقیقی یا حقوقی با سازمان امور سینمایی، با مکاتبات رسمی وجهه‌ی قانونی پیدا می کند، لذا به اطلاع می رساند:

از تاریخ 24/04/1394 که با دستور معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان امور سینمایی، نمایش عمومی فیلم سینمایی رستاخیز، تعلیق شده؛ علیرغم برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های انجام شده؛ هنوز هیچ سند رسمی مبنی بر شرایط تعلیق تعویق و احقاق حق این فیلم در اکران؛ از هیچ مرجع صالح قانونی صادر نشده است.

بنابراین سخنان سخنگوی محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به اشتباه در برخی رسانه‌ها به منزله‌ی انجام تغییراتی در فیلم سینمایی رستاخیز تلقی شده است؛ در حد یک گمانه‌زنی قلمداد شده و امید می‌رود ایشان در اطلاع‌رسانی رویدادهای فرهنگی کشور دقت بیشتری مبذول کنند.»

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =