استاندار زنجان:  حجم معادلات تجاری ایران و ترکیه به مرز 20 میلیارد دلار رسیده است

حجم روابط تجاری ایران با ترکیه از 5 میلیارد به 20 میلیارد دلار در سال های اخیر رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، جمشید انصاری در ديدار با رضا هاكان تكين سفير كشور تركيه با اشاره به سوابق دير پاي ايران با كشور تركيه گفت: ايران و تركيه در حوزه فرهنگي، سياسي و اقتصادي داراي روابط مستمر و گسترده بوده؛ به طوري كه700 كيلومتر مرز مشترك و دين واحد و اشتراكات زباني با استان هاي ترك زبان در تعميق اين ارتباطات است.
وی گفت: عزم جدي 2 كشور افزايش ارتباطات و توسعه روابط اقتصادي است و در دوراني كه ايران تحت تحريم كشورهاي غربي بود، ايران روابط خوبي در زمينه اي مختلف با كشور تركيه داشت.
مقام عالي استان با اعلام اینکه 50 درصد حجم صادرات استان به كشور تركيه است گفت: با برطرف شدن محدوديت هاي بين المللي ايران چشم انداز روابط استان با تركيه روبه رشد خواهد بود.
استاندار زنجان موقعيت ويژه ارتباطي استان ، وجود مراكز علمي مانند دانشگاه زنجان و مركز تحصيلات تكميلي را از ظرفيت هاي خوب استان برشمرد و خاطر نشان شد: استان شاهراه مهم ارتباطي كشور است و مي تواند در اين خصوص همكاري هاي لازم را با كشور تركيه داشته باشد.
انصاري گسترش حوزه هاي گردشگري را از جمله زمينه هاي مهم توسعه با كشور تركيه دانست و گفت: سالانه حدود 2 ميليون گردشگر ايراني رهسپار تركيه مي شوند، ولي ميزان گردشگران تركيه به ايران محدود مي باشد كه بايد با توسعه زير ساخت هاي صنعت توريسم استان بر اين حجم از گردشگران افزود.

استاندار زنجان خواهر خواندگي شهر زنجان با شهر ترابوزان را عاملي در جهت هرچه بهتر کردن تبادلات فرهنگي و گردشگري با كشورتركيه قلمداد کرد.
انصاري گفت: ايران از كشورهاي آرام با ظريب بالاي امنيتي است كه مستعد سرمايه گذاري در تمامي بخش ها مي باشد. و استان زنجان پذيراي سرمايه گذاران بوده و امكانات لازم را در اين مورد ارائه خواهد کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =