ایرنا نوشت:

امام جمعه کرمان گفت: دولت یازدهم بحمدالله با دیپلمات های مجرب خود مانند دکتر ظریف و هیات مذاکره کننده توانستند کار بزرگی را در مسئله هسته ای انجام دهند.

آیت الله سید یحیی جعفری روز چهارشنبه در جمع تعدادی از ورزشکاران به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی با بیان اینکه اگر فکر درست وجود داشته باشد، مشکلات هم حل می شود، افزود: مسئله هسته ای ما پس از 12 سال به سرانجام خوب رسید و البته در دولت های گذشته نیز کارهایی شده بود، اما آنها موفق نشده بودند کار را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: باور نمی کردیم که این مذاکرات به موفقیت بیانجامد و می گفتیم آخرش شکست می خوریم و فایده ای ندارد.

آیت الله جعفری خاطرنشان کرد: ایران و تیم مذاکره کننده ما در مقابل شش قدرت جهانی ایستادگی و استدلال کرد و سرانجام پیروز شد.

وی تصریح کرد: امروز دولت آمریکا با نمایندگان مجلس سنا دعوا دارد و وزیر امورخارجه آمریکا در آنجا صحبت کرد اما وقتی دین و تقوا نباشد معلوم است چه حرفی می زند.

آیت الله جعفری تصریح کرد: جمهوری خواهان در آمریکا روحیه جنگ طلبی دارند، جنگ علیه عراق را جمهوری خواهان آغاز کردند و البته دموکرات ها هم مانند آنها هستند اما یک مقدار شدت و ضعف دارند.

وی ادامه داد: امروز باید خدا را شاکر باشیم که در برابر شش قدرت جهانی توانستیم موفق بشویم

امام جمعه کرمان گفت: همانطور که رییس جمهوری گفت مسئله هسته ای بازی برد برد است و یک چیزهایی را ما می گیریم و از دست می دهیم و بر عکس؛ معنای پیروزی این نیست که ما صد درصد به هدف خود نائل شدیم اما همین هم بسیار مهم است.

آیت الله جعفری افزود: با آزادشدن پول های بلوکه شده، می توانیم از آنها برای سرمایه گذاری و تولید و مسائل مهم اقتصادی استفاده کنیم.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فرهنگ پهلوانی نیز گفت: پهلوانی به معنای صحیح کلمه وقتی محقق می شود که پهلوان خود را اصلاح کرده و بر هوای نفس مسلط باشد و ایران این قدرت را دارد که پهلوانان نامدار را به جهان ارائه کند.

وی بیان کرد: اگر یک روحانی و یک مبلغ دین بر هوای نفس اش تسلط نداشته باشد، هیچ کار نمی تواند انجام دهد و اگر حرفی هم بزند تاثیرگذار نخواهد بود.

امام جمعه کرمان بیان کرد: اخلاص و از بین بردن هوای نفس و داشتن بصیرت و درک خوب بسیار مهم است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =