معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 19 میلیون ایرانی به دلیل فرهنگ غلط غذایی، اکنون غذای ناسالم مصرف می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،علی اکبر سیاری در آیین افتتاحیه پایگاه سلامت مرکز سلامت ولیعصر همدان افزود: 70 درصد مرگ و میرها در ایران به عواملی مانند استعمال سیگار، ورزش نکردن و عوامل فیزیولوژیکی و جسمی مانند فشار خون، آسم، دیابت، اضافه وزن و چاقی، سکته قلبی و سکته مغزی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه اکنون 50 درصد بیماران مبتلا به دیابت در کشور از بیماری خود اطلاع ندارند، عنوان کرد: با شناسایی به موقع این افراد و کنترل بیماری می توان از عوارض ناشی از آن پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: تغذیه سالم در کنار تحرک در پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشار خون بسیار حایز اهمیت است و با تغییر سبک زندگی افراد می توان از سنین کودکی از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کرد.

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکنون 10 میلیون نفر در کشور از فشارخون رنج می برند، گفت: پیش بینی می شود تا 10 سال آینده با اجرای برنامه های بهداشتی، آمار مرگ و میر افراد تا 25 درصد و مصرف سیگار تا 30 درصد در کشور کاهش یابد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته سالیانه 10 هزار نفر در کشور بر اثر ابتلا به بیماری هایی مانند کزاز و اسهال جان خود را دست می دادند همچنین براساس گزارشات موجود در سال 92، از 380 هزار مورد مرگ و میر افراد، 93 هزار مورد به علت سکته قلبی، 43 هزار مورد بر اثر سکته مغزی و 32 هزار مورد نیز بر اثر ابتلا به سرطان اتفاق افتاده است.

سیاری با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان کشور افزود: این طرح یکی از با ارزش ترین برنامه های دولت یازدهم است که با برنامه های موجود می تواند تحولات چشمگیری را به دنبال داشته باشد.

وی بیان کرد: امروزه حدود یک سوم ازدواج ها منجر به طلاق می شود که باید با ارایه آموزش های مناسب راه درست زندگی کردن و لذت بردن از زندگی را به خانواده ها آموزش داد.

معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در زمان حاضر آموزش های ارایه شده برای کارکنان حوزه بهداشت کافی نیست چرا که باید در کنار این آموزش ها نظارت ها قوی تر و بازخوردها بهتر شود.

پایگاه سلامت مرکز سلامت ولیعصر همدان روز چهارشنبه با حضور معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گشایش یافت.

این مرکز قابلیت خدمات رسانی به 11 هزار و 806 نفر را دارد همچنین در این پایگاه به ازای هر چهار هزار مراجعه کننده، سه مراقب سلامت فعالیت دارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م RO ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    آره همش برمیگرده به زندگی و رفتار غلط مردم .شما و مجوزهای شما که تماما ارتباط مستقیم با جون مردم داره هیچ نقشی در مرگ و میر ندارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟