پاسخ تند متفکر شیعه به دعوت الازهر: شیخ الازهر اصلا شیعیان مصر را حساب نمی کند

پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

در پاسخ به دعوت شیخ الازهر نسبت به برگزاری نشست میان علمای دینی شیعه و اهل تسنن، «راسم النفیس» از متفکران و فعالان شیعه مصری در گفت و گو با پایگاه القدس العربی ، تاکید کرد: این دعوت در خطاب به شیعیان مصر صادر نشده، زیرا ما به عنوان شیعه مصر دعوتی از الازهر دریافت نکردیم و با استفاده از رسانه های گروهی از وجود آن مطلع شدیم.

وی در ادامه افزود: آن طور که از ظاهر امر بر می آید شیخ الازهر ، احمد الطیب، اصلا ارزشی برای شیعیان مصر قایل نیست و وجودشان را به رسمیت نمی شناسد.

النفیس همچنین تاکید کرد: اسناد ویکی لیکس نشان می دهد که الطیب نه با سیاست های مصر بلکه همگام با سیاست های عربستان پیش می رود.

متفکر شیعه مصری با اشاره به « عباس شومان» نماینده الازهر نیز گفت: شومان به شیعیان مصر امان می دهد، در حالی که وی نه وزیر کشور است و نه رییس ارتش، تمام سخنان و دعوت هایی که از الازهر صادر می گردد، هیچ یک با واقعیت های سیاسی و داخلی مصر ارتباطی ندارد، شیخ الازهر بیش از آن که به فکر مسایل مصر باشد، خود را درگیر سیاست کشورهای عربی کرده و نگران عربستان است؛ پس هر حادثه ای که در پایان روی دهد در جهت سیاست گذاری عربستان پیش می رود نه امور داخلی مصر.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =