۰ نفر
۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴

تسنیم نوشت:

وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک خود با همتای ایرانی خود اعلام کرد که اولاند از روحانی به منظور دیدار از فرانسه دعوت به عمل آورده است.

به گزارش تسنیم، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در جریان کنفرانس خبری مشترک خود با وزیر امور خارجه کشورمان گفت که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه از حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان دعوت کرده تا در ماه نوامبر از این کشور دیداری داشته باشد.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در ادامه این کنفرانس خبری مشترک گفت: ایران و فرانسه سابقه‌ای دیرینه روابط دوجانبه دارند و علیرغم فراز و نشیب‌های سال‌های اخیر، امیدواریم از این به بعد به سمت روابط جدی‌تر و قوی‌تری حرکت کنیم.

ظریف در ادامه گفت: امروز بحث‌های خوبی در مورد پیگیری روابط دوجانبه داشتیم و با اجرای برجام، زمینه برای همکاری گسترده‌تر در حوزه‌های مختلف فراهم می‌شود. در آینده نزدیک سفر هیئت بلندپایه اقتصادی فرانسه به ریاست یکی از وزرای این کشور را به ایران خواهیم داشت.

ظریف از گسترش گفتگوهای سیاسی بین دو کشور خبر داد و گفت: در حوزه هسته‌ای نیز دارای روابط دیرینه هستیم که اجازه می‌دهد فرانسه یکبار دیگر در صنعت هسته‌ای ایران حضور گسترده‌تری داشته باشد.
فابیوس نیز در ادامه این کنفرانس گفت: کشورش به فرهنگ و تمدن و تاریخ ایران و به ویژه کیفیت دانشجویان این کشور در دانشگاه‌های فرانسه احترام قائل است و از آن تمجید می‌کند.

وی گفت: توافق هسته‌ای اجازه می‌دهد روابط را در موضوعات مختلف از سرگرفته و تقویت کنیم. با رفع تحریم‌ها فرانسه تمایل دارد در صنایع ایران حضور داشته باشد. یک هیئت مهم فرانسوی در ماه سپتامبر به ایران می‌آید. شخصا از دو تن از وزیران کابینه فرانسه خواسته‌ام همراه این هیئت به ایران بیایند.
فابیوس بر گسترش صنعت گردشگری بین دو کشور و تسهیل دیدار از مناطق دیدنی دو کشور تأکید کرد.
وزیر امور خارجه فرانسه افزود: ایران یک قدرت مهم در منطقه است. و توافق هسته‌ای خارج از بحث فنی، ماهیت آن برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه بود.
وی درباره انتقادات مطرح در مورد مواضع این کشور گفت که سخت‌گیری‌های فرانسه سازنده بوده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    173 8
    خوش به حال آقاى روحانى. فرانسه اگه راست ميگه براى گسترش صنعت گردشگرى ويزاشو برا ايرانيا برداره.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      125 7
      اگه خوب پیش بره این اتفاق هم میفته عجله نکن. قدم به قدم
    • بی نام RO ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      8 1
      ویزاشو برداره که باز یه عده برن پناهنده بشن و وضع بدتر بشه ؟
    • بهروز A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      10 1
      اره والا خیلی وقته شانزلیزه نرفتیم...
  • خسته IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    152 8
    خوشحالم داریم مثل بقیه کشورها با دنیا رابطه برقرار میکنیم ، خیلی خوشحالم ... یه زمانی الگومون کوبا و کره شمالی و لیبی بود
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    4 1
    یکی پیدا نمی شه از من دعوت کنه برم فرانسه؟ آرزو دارم لوور رو قبل از مردنم ببینم.