نسیم آنلاین نوشت:

حمید سمنانی، رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده‌های گوشتی در پاسخ به این سوال که آیا پیدا شدن کامیونی از لاشه گربه و حمل آن‌ها برای استفاده در صنایع گوشتی حقیقت دارد یا خیر، گفت: صد در صد این موضوع را تکذیب می‌کنم مگر این که مدارکی را ارائه دهند، این مطالب متاسفانه شایعاتی است که هر روز به بهانه‌ای در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: البته ما هرگز در مسائل تولید وارد نمی‌شویم و مسئولیتمان تنها در رابطه با بحث ساماندهی واحدهای صنفی است.

وی تاکید کرد: اگر یک منبع معتبری این خبر را مطرح کرده، باید حتما از سوی کسانی که در تولید سوسیس و کالباس نقش دارند، این موضوع مورد پیگیری قرار بگیرد که اگر چنین چیزی واقعیت داشته پس چرا به منابع موثق و مسئولان مربوطه گزارش نشده است.

سمنانی بار دیگر تاکید کرد: من شدیدا این موضوع را تکذیب می‌کنم و این سؤال را مطرح می‌کنم که اگر کسی مدعی تأیید چنین خبرهایی است چرا عوامل را شناسایی نمی‌کند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده‌های گوشتی گفت: البته بدون شک ممکن است که در بین یک صنف هم افراد متخلفی وجود داشته باشند، اما این نمی‌تواند دلیل مناسبی برای شایعه پراکنی موضوعاتی باشد که حتی با عقل انسان نیز جور در نمی‌آید. به دلیل همین شایعات است که ما کمترین سرانه مصرف در سال را داریم.

وی در رابطه با تولید فرآورده‌های گوشتی اضافه کرد: در حال حاضر تقاضا برای فرآورده‌های گوشتی به دلیل فصل گرما کاهش داشته است.

وی در رابطه با وضعیت قیمت فرآورده‌های گوشتی پس از لغو تحریم‌ها تصریح کرد: پیش بینی ما این است که قیمت‌ محصولاتمان کاهش یابد زیرا اگر قیمت تمام شده توسط تولیدکننده پایین بیاید بدون شک او نیز قیمت محصولات خود را ارزان تر می‌کند زیرا هر تولیدکننده‌ای نیز به دنبال تولیدات بیشتر است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات صنعت فرآورده‌های گوشتی گفت: بسیاری از گرانی‌ها از سوی نهادها بر روی دوش تولید‌کننده گذاشته می‌شود زیرا خود تولیدکننده مسلما تمایلی به گران بودن کالاهای خود ندارد، امروز مسائل دارایی و بحث ارزش افزوده فاکتورهایی برای گرانی هستند.

سمنانی افزود: قیمت گوشت و تأثیر آن بر روی فراورده‌های گوشتی یکی ازمشکلات صنعت ما است، امروز مسائل بیمه کارگری کمر تولیدکننده‌ها را شکسته، از طرفی گران بودن مواردی مانند برق، آب و حمل و نقل از دیگر فاکتورهایی است که بر روی قیمت تمام شده اثر می‌گذارد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    1 0
    اگر تکذیب میکنید پس گربه های کوچه ما کجان ؟ همشون باهم مهاجرت کردن نکنه ؟؟؟
  • حاضر US ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    2 0
    تو این مملکت هیچ چزی دروغ نیست