جبهه یکتا فعالیت خود را در استان ها گسترش می دهد/ امیری: "یکتا" مجوز ندارد و فعالیت آن غیرقانونی است

مگر حزب یکتا مجوز فعالیت رسمی گرفته که فعالیت استانی اش را راه اندازی کرده است؟

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد، و سخنگوی "جبهه یکتا"  از گسترش فعالیت های این تشکل سیاسی نوپا و بدون مجوز خبر داده است، حسینعلی امیری در گفت و گو با خبرآنلاین تاکید می کند که اعلام چیزی به نام حزب و جبهه و تشکل سیاسی برای فعالیتهای سیاسی و حزبی بدون مجوز،غیرقانونی است.

 امروز سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ‌درباره فعالیت‌های جبهه یکتا گفت: احتمالا جبهه یکتا بعد از ماه مبارک رمضان فعالیت های استانی خود را ساماندهی می‌کند تا در استانها هم افرادی که علاقه‌مند به همکاری با این مجموعه هستند مشخص و جذب شوند و فعلا این مسئله در اولویت کاری خواهد بود.

وی ادامه داد: البته باید درباره این موضوع بحث شود. در ماه رمضان جلساتی داشتیم ولی چون نمی شد به استانها سفر کرد، صبر کردیم بعد از ماه مبارک دوستان برنامه‌ها را در استانها از نزدیک پیگیری کنند. الان مجموعه‌هایی آمادگی دارند با یکتا همکاری کنند و مرتب از استانها تماس می گیرند تا با ما همکاری داشته باشند.

حسینی با بیان اینکه کمیته های مختلفی در جبهه یکتا شکل گرفته است افزود: این کمیته ها در حال فعالیت هستند البته عجله و شتابی نیست چون این یک کار دراز مدت است و مقطعی و آنی به حساب نمی آید. یکتا بیشتر بحث گفتمانی دارد و می خواهد آرمانهای انقلاب، امام و رهبری را تقویت کند به همین دلیل باید کار حساب شده و دقیقی انجام دهد.

وی اضافه کرد:‌ فعلا کار یکتا با حزبی که می خواهد فعالیت سیاسی انجام دهد متفاوت است البته ما هم ممکن است به این جمع بندی برسیم و روال قانونی آن را طی کنیم تا در فعالیت‌های سیاسی هم حضور داشته باشیم.

این عضو هیأت موسس جبهه یکتا در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اساس تشکیل یکتا سیاسی و برای حضور در انتخابات است یادآور شد: جلسات ما بعد از دوره دولت دهم مرتب وجود داشته و همکاری صورت می گرفت و مسائل داخلی و خارجی کشور رصد می‌شد. بعد از آن ما اعلام موجودیت کردیم.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: قطعا کار ما محدود به انتخابات نخواهد بود. بلکه این یک کار درازمدت است چون افرادی که در این مجموعه هستند تجربه قابل توجهی دارند چرا که در دولت و مسئولیت‌های گوناگون بوده‌اند و به همین دلیل باید از تجربیات و تفکرات آن‌ها و حتی نقدی که می‌کنند استفاده شود.

اما این اظهارات حسینی در شرایطی است که پیش از این امیری سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده بود این تشکل هیچ گونه مجوزی برای فعالیت ندارد. امیری در بخشی از گفت و گوی مبسوط خود با خبرآنلاین درباره فعالیت های جبهه یکتا گفت: تحت عنوان یکتا وزارت کشور هیچ مجوز فعالیتی صادر نکرده است. به اضافه اینکه آنها هم تا این لحظه درخواستی دراینباره نداده اند. هر نوع فعالیت حزبی در کشور مستلزم داشتن مجوز از کمسیون ماده ده است. اگر تشکلی بخواهد بدون فعالیت حزبی فعالیت کند این فعالیت غیرقانونی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که این تشکل تحت عنوان "جبهه یکتا" همایش برگزار کرده و فعالیت های خود را دنبال می کنند اظهار داشت: جبهه در ادبیات سیاسی به مجموعه چند حزب می گویند. تشکلی هم اگر بخواهد تحت عنوان جبهه فعالیت کند باز هم نیازمند مجوز کمسیون ماده ده است.

امیری افزود: برگزاری یک نشست به خودی خود اشکالی ندارد اما اعلام چیزی به نام حزب و جبهه و تشکل سیاسی براي فعاليتهاي سياسي و حزبي بدون مجوز،غیرقانونی است. 

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    10 2
    خوب چرا جلوش رو نمی گیرید؟