معاون رییس جمهور و رییس حفاظت محیط زیست کشور گفت: باید به سمت اقتصاد سبز حرکت کنیم که لازمه آن حضور بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری  خبرانلاین    ، معصومه ابتکار در مراسم رونمایی از برنامه مدیریتی ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ صیاد-سبز کوه در استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه این ذخیره‌گاه ششصد و بیست و یکمین ذخیره‌گاه زیست کره دنیا و یازدهمین ذخیره‌گاه زیست کره در کشور است، اظهارکرد: این زیست‌کره از لحاظ گیاهی و جانوری در کشور منحصر به فرد است.

وی از راه‌اندازی سایت بین‌المللی مطالعات علمی خبرداد و افزود: برداشته شدن تحریم‌ها در به ثبت رساندن موارد بیشتر به ما کمک خواهد کرد که هم‌اکنون مطالعات بر روی «دماوند کوه» برای به ثبت رساندن آن در حال انجام است.

ابتکار با اشاره به اینکه معرفی این ذخیره‌گاه اتفاق بسیار مهم و نشان‌دهنده ظرفیت‌های طبیعی استان است، افزود: تلاش برای معرفی این ذخیره‌گاه عزم و اراده استان برای همیاری حفاظت از تنوع زیستی و بهره برداری پایدار از مواهب طبیعی را نشان می‌دهد.

وی موضوع آب، خاک، هوا و تنوع زیستی را زمینه‌ساز بهتر معیشت ایرانیان دانست و افزود: دولت یازدهم از ابتدای امر به محیط زیست توجه ویژه‌ای داشته و کوشیده است از طریق سیاست دولت و جلب مشارکت مردم مشکلات دولت در مسائل مختلف به ویژه محیط زیست را رفع کند.

رییس حفاظت محیط زیست نقش مردم در حفاظت از این عرصه ملی را کلیدی عنوان کرد و افزود: حضور مردم در همه عرصه‌ها موجب بهبود فضای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور مشارکت دانشگاهیان و شبکه‌های محیط زیستی را بسیار گرانقدر ارزیابی و تصریح کرد: حرکت ما باید دانش‌بنیان و مدیریت زیست کره و توسعه پایدار در استان مبنی بر علم روز باشد که در همین راستا همکاری با دانشگاه‌ها بسیار کلیدی است.

وی به اهمیت مشارکت اقشار مختلف مردم، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: باید به سمت اقتصاد سبز حرکت کنیم که لازمه آن حضور بخش خصوصی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل اتاق فکر فعالین اقتصادی، دولت و دانشگاهیان و همگرایی و هم‌فکری میان نهادها و جریان‌های اجتماعی در استان را لازمه توسعه پایدار عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای دولت یازدهم برای پذیرش نقد، فضایی سالم و باز است اظهار کرد: عدم حضور مردم در همه عرصه‌ها به ویژه در بحث نقد و نظارت ما را به اهداف نمی‌رساند.

ابتکار اظهار کرد: لازم است حفاظت در کنار معیشت، گردشگری و توسعه پایدار در یک زیست کره ارزشمند کشور صورت گیرد و هم‌اکنون باید وارد مرحله عملیاتی شویم.

وی خاطر نشان کرد: هماهنگی بخشی و مشارکت مردمی به منظور حل مشکلات و حفاظت طبیعت آسیب‌پذیر استان بسیار مهم است.

ابتکار لازمه حل مشکلاتی همچون آب، خاک و جنگل را تغییر رویکرد، مشارکت مردمی و نگاه علمی دانست و گفت: امیدواریم با کمک مردم بتوانیم محیط زیست را حفاظت کنیم زیرا که این مناطق می‌تواند ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری و اشتغال استان ایجاد کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =