جشنواره فیلم تورنتو با نمایش فیلم «تخریب» کار خود را آغاز خواهد کرد

فیلم کارگردان کانادایی ژان مارک‌ولی برای نمایش در افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سازمان‌دهندگان چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو سه‌شنبه 6 مرداد اعلام کردند که این جشنواره امسال با نمایش فیلم «تخریب» به کارگردانی ژان مارک ولی و بازی جیک جیلنهال و نوآمی واتس کار خود را آغاز خواهد کرد.

«تخریب» داستان زندگی یک سرمایه‌گذار موفق است که همسر خود را در یک تصادف رانندگی از دست می‌دهد. این فیلم آخرین اثر از کارگردان فیلم های «باشگاه خریداران دالاس» و «وحشی» است.

امسال در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، «مریخی» به کارگردانی ریدلی اسکات برای نخستین بار به نمایش گذاشته خواهد شد. مت دیمون و استیفن فریرز بازیگران فیلم اسکات هستند. «برنامه» با بازی داستین هافمن و بن فاستر دیگر فیلمی است که در این جشنواره برای نخستین بار نمایش داده خواهد شد. این فیلم روایت‌گر صعود و سقوط لانس آرمسترانگ دوچرخه‌سوار مشهور آمریکایی است.

مایکل مور کارگردان برنده اسکار نیز پس از پنج سال با فیلم «پس از این به کجا حمله کنیم» به پرده سینما بازخواهد گشت.

جشنواره فیلم تورنتو یکی از مهمترین جشنواره‌های جهانی فیلم است، که به عنوان سکوی پرتابی برای مدعیان اسکار در نظر گرفته می‌شود. در طول برگزاری این جشنواره از دهم تا بیستم سپتامبر 50 فیلم به نمایش گذاشته خواهد شد.

پیش از این چند بار فیلم‌های برگزیده در این جشنواره مانند «میلیونر زاغه‌نشین»، «سخنرانی پادشاه» و «دوازده سال بردگی»، جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز از آن خود کرده‌اند.

منبع : رویترز / 28 جولای
۷۵241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =