۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: همچنان اعطای تسهیلات 50 میلیون تومانی بهسازی بافت فرسوده از سوی بانکها عملیاتی نشده است.

مسعود شفیع‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از صدور مجدد دستورالعمل اعطای وام برای بازسازی بافت‌های فرسوده علی‌رغم پیگیری‌های سازمان، تاکنون این موضوع از سوی بانک‌ها ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: متقاضیان دریافت این تسهیلات با تشکیل پرونده در سازمان بهسازی و نوسازی، در انتظار عملیاتی شدن دستورالعمل مربوطه هستند. هر منطقه از کلانشهر اهواز بخشی از بافت فرسوده را در خود دارد اما بخش عمده بافت فرسوده در منطقه یک (هسته مرکزی)، منطقه 7 از جمله حصیرآباد و منبع آب و منطقه 6 در کوی علوی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز افزود: در زمینه خطرات، آسیب‌ها و نیازهای مناطق دارای بافت فرسوده مطالعات خاص و ویژه هر منطقه را انجام داده‌ایم و انتظار می‌رود که به سرعت مصوبه اعطای وام بافت فرسوده از سوی دولت و بانک‌ها عملیاتی شود تا بر اساس مطالعات صورت گرفته در جهت مقاوم‌سازی و بهسازی این مناطق اقدام کرد.

شفیع‌پور اظهار کرد: اقدام سریع در زمینه بهسازی بافت‌های فرسوده موجب می‌شود از بروز خطرات در مناطق مسکونی پیشگیری شود.

وی گفت: ساختمان‌هایی که در محدوده بافت فرسوده شهر قرار دارند متاسفانه به دلیل قدیمی بودن، مقاومت خود را از دست داده‌اند و در آستانه تخریب هستند و توجه به مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها در جهت حفظ جان ساکنان این مناطق بسیار حائز اهمیت است.   

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440836

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =