تسنیم نوشت:

وزرای خارجه و انرژی آمریکا برای ارائه توضیحات درباره برنامه جامع اقدام مشترک در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا طی امروز (سه‌شنبه) و روزهای آتی سه جلسه استماع جداگانه درباره جنبه‌های مختلف روابط با تهران برگزار خواهد کرد. این جلسات آخرین فرصت نمایندگان آمریکایی برای شنیدن سخنان مقامات و کارشناسان آمریکایی قبل از شروع تعطیلات پنج هفته‌ای آنها خواهد بود.
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اولین جلسه‌اش را امروز (6 مرداد) با حضور جان کری،‌ وزیر خارجه،‌ جک لو، وزیر خزانه‌داری، و ارنست مونیز،‌ وزیر انرژی،‌ برگزار کرد. این سه نفر در روز 23 جولای (1 مرداد) در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا حاضر شدند.
اد رویس، رئیس شورای روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با تکرار ادعاهای قبلی خود در نقد برنامه جامع اقدام مشترک گفت: "ما در گذشته همیشه از دستاوردهای هسته‌ای ایران غافلگیر شده‌ایم. ایران تمامی توافق‌های قبلی را که امضاء کرده نقض کرده است. ایران در گذشته جامعه جهانی را فریب داده. سوال این است که ایا ایران اعتماد جهانی را به دست آورده است؟"
وی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: "ما در شرایطی بودیم که می توانستیم فروپاشی اقتصادی را بوجود بیاوریم اما دولت این مسیر را تغییر داد."
پس از رویس، الیوت انگل، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به رژیم بازرسی‌ها و دسترسی‌های پیشبینی شده در برجام از دو عضو ارشد دولت اوباما پرسید طی مدتی که بین درخواست آژانس برای دسترسی و اجازه ایران وجود دارد [حداکثر 60 روز] چگونه می‌توان تضمین کرد که ایران سایت‌های مورد نظر را پاک‌سازی نکرده و از تعهداتش تخطی نکرده است.
این نماینده دموکرات می‌گوید به نظر می رسد توافق هسته توافق خوبی نیست.
در ادامه این نشست، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، گفت: "ما متقاعد هستیم برنامه‌ای که با پنج کشور دیگر به آن دست یافته‌ایم به آنچه رئیس‌جمهور اوباما گفته یعنی جلوگیری از دسترسی ایران به بمب هسته‌ای، دست خواهد یافت."

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =