واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه بی بی سی عربی گزارش داد: مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا نتوانست در ریاض خشم مقامات سعودی را در برابر ایران کاهش دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، سفر فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عربستان سعودی باعث کاهش خشم سعودیها در برابر ایران نشد. عادل الجبیر ایران را به داشتن اهداف خصومت آمیز علیه همسایگانش متهم کرد. این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران می گوید توافقنامه هسته ای باعث برقراری صلح و امنیت در منطقه خواهد شد.

سهی زین الدین گزارشگر شبکه بی بی سی عربی گفت: به نظر می رسد سفر مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عربستان سعودی برای آرام کردن فضا بین ریاض و همسایه لجبازش ایران بود. اما وزیر امور خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با فدریکا موگرینی سخنان آتشینی را علیه ایران بیان کرد. عادل الجبیر سخنان مقامات ایرانی را دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه توصیف کرد و آن را به توافقنامه هسته ای ایران یا وخامت وضع متحدان تهران در یمن و سوریه مرتبط دانست.

در ادامه این گزارش آمده است: محمد جواد ظریف در مقابل در سفر خود به بغداد توافقنامه هسته ای را زمینه ساز برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه دانست. بحرین دو روز پیش اعلام کرد طرحی را برای قاچاق سلاح از ایران ناکام گذاشته است. منامه با بازداشت دو بحرینی که می گوید در ارتباط با ایران هستند، سفیر خود را از تهران فراخواند. کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) نگران آن هستند که توافقنامه هسته ای باعث نزدیک شدن سریع روابط بین تهران و واشنگتن شود و ایران بتواند حمایت خود را از گروه های شبه نظامی در خاورمیانه گسترش دهد. موگرینی در این شرایط برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    26 6
    به قول امام که می گفتن آمریکا از ما عصبانی باش و در این خشم بسوز . حالا ما هم به این عربای سعودی می گیم تا دلت می خواد خشمگین باش و در این خشم بسوز .
  • بی نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    3 5
    حالا چرا حوله بسته بود داشت؟
  • رضا RO ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    30 2
    وقتی پیاز قاطی سبزی میشه اینجوری میشه دیگه میشه عربستان خودش لشکر میفرسته بمباران میکنه خودش هم هی داد میزنه دزد را بگیرید
  • عباس IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    11 1
    آقا حلال مشکل همان قسمت آخر مطلب است ،، کشورهای عرب حوزه خلیج از چی می ترسند؟،،