اهانت به رئیس مجلس از تریبون هایی در داخل و خارج از مجلس با تذکرات برخی نمایندگان در پایان جلسه امروز روبرو شد.

به گزارش خبرآنلاين، اظهارات دو تن از نمايندگان دلواپس مذاکرات وين در جلسه علني امروز براي دقايقي مجلس را متشنج کرد. {اينجا} اعتراضات نمايندگان معترض به آنها و مديريت محمدحسن ابوترابي فرد در کنترل جلسه هم با پاسخ علي لاريجاني رئيس مجلس روبرو شد. او که مي گفت ايرادي ندارد افراد نظراتشان را بيان کنند اما مودبانه و با رعايت اخلاق، به برخي اظهارنظرها درباره خودش پاسخ داد. {واکنش لاریجانی به اینکه برخی میگویند اورا روحانی و هاشمی رئیس کردند یا سگ احمدی نژاد و مشايي به اینها شرف دارد را اينجا بخوانيد}.

اما اعتراضات به اظهارات دلواپسان مجلس پايان نيافت. بهروز نعمتی نماينده اسدآباد در تذکر ديگري با تاکيد بر اينکه «باید با بداخلاقی‌ها در مجلس برخورد جدی شود»، اين موضوع را متوجه هیأت نظارت بر عملکرد نمایندگان دانست و گفت: چرا هر کسی هرگونه که خواست و دوست دارد رفتار می‌کند و به آنها توجه نمی‌شود و بررسی نمی‌شود؟ در حالی که در موضوع هسته‌ای بحث کلان نظارت و نظام بر آن نظارت دارد و مسئولین عالی نسبت به آن نظر موافق دارند. برخی از اظهارنظرها غیرمنطقی است.

به گفته وي هيات نظارت بر نمايندگان بايد پاسخ دهد که چرا هرگونه توهيني به نمايندگان و رئيس مجلس مي شود ولي اين هيات تذکري به توهين کنندگان نمي دهد؟ نعمتي در ادامه پرسيد: مگر فقط من يا فلان آقا نسبت به مذاکرات نظر داريم؟ چرا برخي قشقرق مي کنند و هرچه مي خواهند مي گويند؟

در پاسخ به این تذکر علی لاریجانی رئیس جلسه گفت: بهتر است ما به جای حاشیه‌سازی‌ها به اصل موضوع برسیم و اصل موضوع را بررسی کنیم و زیاد به حاشیه‌ها توجه نکنیم.

از آنجا که کوچک زاده به وي مراجعه کرده و گفته بود که اظهارات مورد انتقاد لاريجاني را ممکن است منتسب به وي بدانند، رئيس مجلس ادامه داد: مقصود من ايشان نبودند. البته من اين حرف ها را به دل نمي گيرم اما خوب نيست و بايد در فضاي مودبانه تري حرف بزنيم. واقعاً اینگونه صحبت کردن خوب و در شأن نمایندگان نیست.

در ادامه جلسه نادر قاضي پور نماينده اروميه هم در تذکري نسبت به اهانت به رئیس مجلس انتقاد کرد. وي با اشاره به اينکه پس از اظهارات احمدي نژاد در جلسه اي عليه رئيس مجلس، رهبر انقلاب توهین به روسای قوا را نهی فرمودند، گفت: در سال همدلی و همزبانی توهین به رئیس مجلس خاستگاه دشمنان است.

وی با تاکید بر اینکه بحث هسته‌ای بحث جمهوری اسلامی ایران است که بین‌المللی شده و نظام ما به وسیله‌ دولت و مجلس به دنبال احقاق حق است تصریح کرد: رئیس مجلس عضو شورای عالی امنیت ملی و یکی از افراد برجسته این شورا است و از آنجا که با راي نمايندگان مجلس به رياست پذيرفته شده، اهانت به ایشان اهانت به ما نمایندگان است.

وي با قرائت اين مصرع که « ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست ...»، خطاب به رئیس مجلس گفت: من از شما می‌خواهم هر اهانتي که در مجلس به هر مقام مسئولی مي شود را در کميسيوني ويژه بررسی شده و محاکمه شود! جرا وقتی یک نفر از خارج از مجلس از من شکایت می‌کند، من محاکمه می‌شوم اما اين توهين کنندگان محاکمه نمي شوند!؟ این تبعیض است و باید از بین برود و عدالت ایجاد شود. نبايد در مقابل توهين کنندگان لال شويم!

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    حضرت سیمرغ : ؟ کاش غلط نوشته باشین و اینقدر بی سواد نباشن اساتید در مجلس
  • حسين ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    يعني هيچكس نيست كه نظارتي روي نماينده هاي بي ادب داشته باشهبهر كسي ميخوان توهين ميكنن ما اين نماينده هارو نميخوام