خبرگزاری ایلنا نوشت:

یک عضو شورای شهر تهران در واکنش به تذکر سخنگوی شورا به وزارت امور خارجه تاکید کرد که تذکر به وزارت خارجه از وظایف این شورا نیست.
 رضا تقی‌پور در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه تذکری به وزارت امور خارجه دارم، گفت: در دوره جدید که تنظیم روابط جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها بر مبنای احترام متقابل خواهد بود و الان که خطوط اصلی سیاست‌ها در حال ریل‌گذاری است، تاکید می‌کنم؛ ملت ما کشورهایی را که در دوران تحریم بارها ملت ایران را تهدید کرده و کارشکنی کرده‌اند، به فراموشی نسپرده‌اند.

وی ادامه داد: مسئولین سیاست خارجی باید به این نکته توجه کنند که حافظه تاریخی ملت ما پاک شدنی نیست و پرونده‌هایی همچون پرونده خون‌های آلوده را مختومه نمی‌دانیم.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: اکنون که دنیا در برابر خواست به حق مردم و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی سر فرود آورده است و این حق را پذیرفته است. قطعا باید چنین کشورهایی در انتهای صف بایستند ودقت کنیم که کشورهای دوست و همکار که در دوران سخت با ما همکاری کردند، در تنظیم روابط خارجی در اولویت قرار دارند.

پس از سخنان تقی‌پور، حکیمی‌پور به تذکر آیین‌نامه‌ای پرداخت و گفت: بر اساس ماده 73 قانون شوراها، اعضای شورای شهر وظایفی قانونی دارند که در این میان و بر اساس قانون تذکر به وزارت خارجه از وظایف شورای شهر نیست.

وی ادامه داد: تذکرات ما باید در ارتباط با وظایف ما باشد، زیرا ما در خارج از شورا جایگاه و تریبون برای صحبت داریم، لذا نباید وظایفی که مربوط به شورا نیست حتی اگر به جا باشد به شورا بیاوریم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    5 0
    نگاه تو رو خدا کم مونده دهیار روستای ما هم بیاد تو حوزه روابط بین الملل تذکر بده. من اگه اونجا بودم به سخنگو میگفتم دوغته بنوووووشششش
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 0
    چقد خوب میشد ایشون تو دوره ی خودشون یه کاری میکردن و الان جلوی مردم و دولت برآمده از رای مردم سنگ اندازی نکنن و خودشون رو در قالب ملت به ملت تحمیل نکنن.
  • سامان A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 0
    واقعا" آخه به تو سخنگوی شورای شهر چه ربطی داره به جای این چیزا یه تذکر بده راجع به وضع اسفناک و رو به افزایش روزانه شمار معتادان و کارتن خواب ها در سطح شهر... زیر هر پلی در اتوبان هایی مثل همت و نیایش و ... و در سطح شهر از گاندی و سعادت آباد تا شوش و نازی آباد همه جا پر شده اند آقای سخنگو این فقط یک مورد از صدها و هزاران مورد دیگری است که اگر واقعا" دغدغه مردم شهر تهران را داری باید در موردشان تذکر دهی سیاست خارجی اصلا" به تو چه ربطی داره؟ اونهم وقتی وزیری مثل دکتر ظریف داریم که از جمع شما در شورا و مجلس و ... بیشتر به منافع ملی ما فکر می کنه و عمل.
  • فرزاد IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 0
    شوراي شهر مشكلات شهر روحل كنه چيكار به سياست داره
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    حالا شما اروم باش. اولا اون حادثه رو نمیتونیم عمدی و توطئه ای علیه ایران قلمداد کنیم چون خون های آلوده برای آلمان غربی و ارژانتین و ایتالیا و عراق هم ارسال شده بود و این اتفاق بیشتر نتیجه بی مسئولیتی طرفین بود که خونهای ارسالی و دریافتی رو به خوبی بررسی نکرده بودند. دوما معنی این حرف این نیست که باید از حق کسانی که صدمه دیدند گذشت، طبیعتا باید از طریق مجاری قانونی پیگیری بشه. اما نباید مسئله رو شخصی و سیاسی کرد. سوما الان وقت انتقام گیری از فرانسه بابت سنگ اندازی در مسیر مذاکرات نیست، توافق انجام شده و باید کاری کرد اروپایی ها در کشور ما سرمایه گذاری کنند و دارای منافع اقتصادی باشند تا اگر اتفاقی در آینده افتاد و آمریکا قصد اعمال مجدد تحریم ها رو داشت با مقاومت اروپایی ها روبرو بشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    شما به وظایف خودتون رسیدگی کنید وزیر خارجه خودش میدونه چکار داره انجام میده ...چه پررو هستن این شورای شهریها
  • ناشناس IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 0
    اقایون شورای شهر بر شما وظیفه نیست که در کار وزارت خارجه دخالت کنید. به ماده صد تون برسید.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    واقعا چه ربطی به شورا داره
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 0
    عضوي كه وظائف شوراي شهر را نمي داند، قاعدتا هنوز دليل تشكيل شوراي شهر را ندانسته است. متأسفم
  • بی نام RO ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    به این میگن نخود هر آش شورای شهر تو کار خودش مونده و ناتوان است ون وقت آمده برای برترین مرود ایران خط ونشون می کشه بابا برو پی کارت یه کم عقل هم خوبه ولا
  • شاهد A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    به جناب تقی پور بفرمایید هنوز مسائل دوره مدیریت شما در وزارت ارتباطات باقی است و ضمن اینکه جنابعالی وهمکارانتان باید دراندیشه درست مدیریت امور شهر ازجمله مسئله زباله و ساخت وساز و تراکم باشید مسائل سیاسی بویژه سیاست خارجی بماند برای اهلش
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 0
    بصیرته دیگه کاریش نمیشه کرد.
  • بی نام US ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    بعضی ها خارج از جایگاه و مقامشون هیچ شخصیتی ندارند، برای همین وقتی پشت میکروفن قرار می گیرند، می خواهند راجع به همه چیز و همه کس نظر بدن.
  • قلی A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    1 0
    آقای تقی پور منظورت از کشورهای حامی ایران در دوران سخت همون ونزوئلا و زیمبابوه هستن که اولی با تورم 63 درصدی و دومی تورم 120 درصدی دست و پنجه نرم میکنند هست.همه این بلاهایی که به سر مردم و کشور اومد ار صدقه سری شما و امثال شما بود بی وجدانی و بی چشم و رو بودن هم حدی داره