گزارش یویورنیوز از سفر موگرینی به ریاض و تهران

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در ادامه سفر به عربستان سعودی با عادل احمد الجبیر، وزیر خارجه عربستان ملاقات کرد.

 

 

 

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در ادامه سفر به عربستان سعودی با عادل احمد الجبیر، وزیر خارجه عربستان ملاقات کرد. در این ملاقات دو طرف درباره موضوعاتی همچون بحران یمن، اختلافات فلسطین و اسرائیل، بحران لیبی و همچنین توافق هسته ای با ایران به گفتگو نشستند.

خانم موگرینی تلاش کرد در این نشست به مقامات عربستان سعودی درباره توافق هسته ای با ایران اطمینان دهد.

خانم موگرینی گفت: «برای من شخصا بسیار مهم است که این پیام را منتقل کنم که این توافقنامه، توافقنامه ای قوی و مستحکم است. توافقی که عدم گسترش سلاحهای هسته ای را تضمین خواهد کرد و به این ترتیب ایران برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده سلاح هسته ای نخواهد داشت. این توافقنامه شامل مکانیسمهای محکمی همچون اعمال مجدد تحریمهاست.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در تهران خواهد بود. او قرار است درباره چگونگی اجرای مفاد توافقنامه هسته ای با مقامات ایرانی گفتگو کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    76 20
    هر چند در عربستان زنان حق رانندگی و ظرکت در انتخابات را ندارند و این خیلی بد هست اما در برخی از زمینه ها کاملا رسمی و بین المللی عمل میکنه. مثلا عدم اجبار به پوشش سر و مو برای زنان خارجی به خصوصی برای شخصیتهای دیپلماتیک در عربستان
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    تابلوه که عربستانیها برای خراب کردن ایران این اجازه رو دادند. بهرحال قابل احترامه
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    در خانه ی خدا بی حجاب با مرد ها هم دست میدهند .تازه همسر اردو غان هم در چین دست داد با وزرای چینی .اینجا کاسه ی اش ما داغتره .