تخت روانچی می‌گوید: تعامل با کشورهای اروپایی به عنوان شریکان تجاری برای ما مهم است و ما علاقه‌مند هستیم در چارچوب سیاست‌های اقتصادی خارجی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی تعامل داشته باشیم.

مجید تخت‌روانچی به تشریح اهداف سفر رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه فرانسه به تهران پرداخت.

معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارتباط با سفر فدریکا موگرینی و لوران فابیوس به تهران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گفت: تعامل با کشورهای اروپایی به عنوان شریکان تجاری برای ما مهم است و ما علاقه‌مند هستیم در چارچوب سیاست‌های اقتصادی خارجی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی تعامل داشته باشیم.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه‌ای که در چند سال اخیر علیه کشورمان وضع شده است تصریح کرد: این تحریم‌ها باعث جلوگیری از برخی فعالیت‌های تجاری شده بود و اگر مراحل قانونی توافق جامع هسته‌ای طی شود زمینه برای همکاری‌های تجاری کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی با ایران بیش‌تر از گذشته فراهم می‌شود.

او با بیان این که سفر موگرینی و فابیوس به تهران در همین چارچوب صورت می‌گیرد تصریح کرد: ما با مقامات کشورهای اروپایی در زمینه‌های تجاری و سیاسی صحبت می‌کنیم و به طور کلی موضوعات مختلف و چالش‌هایی هم‌چون مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری و مواد مخدر و موضوعات مورد علاقه از جمله مباحثی است که می‌تواند در جریان مذاکرات در تهران و پایتخت کشورهای اروپایی مطرح شود.

تخت روانچی افزود: ما تاکید داریم که روابط ما با کشورهای دیگر باید در چارچوب احترام متقابل و دخالت نکردن در امور داخلی یکدیگر باشد.

وی هم‌چنین به سفر وزیران خارجه و اقتصاد ایتالیا به تهران در هفته آینده اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر بین مقامات دو کشور در ارتباط با موضوعات سیاسی و اقتصادی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

روانچی هم‌چنین با اشاره به سفر رییس‌جمهور اتریش در اواسط شهریورماه به تهران افزود: موگرینی در روز سه‌شنبه و فابیوس در روز چهارشنبه به تهران سفر خواهند کرد و غیر از دیدار با وزیر خارجه ایران ملاقات‌هایی را نیز با برخی از دیگر مسوولان کشورمان در خارج از مجموعه وزارت خارجه خواهند داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =