رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: اگر «طرح مبتنی بر عملکرد» به ضرر پرستاران باشد جلوی آن گرفته می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با رد شایعاتی مبنی بر این که وزیر بهداشت گفته، در طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران کوتاه نمی آییم، گفت: این طرح موقتی و به صورت آزمایشی انجام می گیرد و وزیر محترم تاکید کرده اند که اگر این طرح به ضرر پرسنل حوزه سلامت باشد جلوی اجرای آن را خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، ابوالفضل ایرانی خواه در نخستین جلسه هیئت مدیره جدید سازمان نظام پرستاری استان قم که در محل دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، ضمن تبریک به اعضای جدید هیئت مدیره نظام پرستاری استان قم و آرزوی موفقیت برای آنان، اظهار داشت: پرستاران، این قشر به واقع زحمت کش حوزه سلامت در کنار پزشکان و در یک لباس جهت تحقق اهداف بزرگ دانشگاه علوم پزشکی قم و وزارت بهداشت و درمان تلاش می کنند که این امر تلاش قابل تحسین است.

وی ضمن اشاره به برکات اجرای طرح تحول نظام سلامت برای مردم افزود: کار بزرگی در حوزه سلامت آغاز شده است و با تلاش های شبانه روزی تمامی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی به ویژه پرستاران که به واقع در پیشانی بدنه نظام سلامت قرار دارند، توانسته است رضایت نسبی مردم عزیزمان را برآورده سازد و بنده امیدوارم با ادامه این طرح و چند برابر کردن تلاش هایمان بتوانیم به سمت عدالت در سلامت جامعه پیش برویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در ادامه اشاره ای به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد نمود و خاطر نشان کرد: اگر انتقادی به این طرح وجود دارد بایستی سازنده و در راستای اصلاح امور باشد.
وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که یک سری افراد سود جو که با اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران، متضرر شده اند انتقاد های غیر اصولی انجام داده و قصد تخریب و به شکست کشیدن این طرح را دارند.
ایرانی خواه خاطرنشان کرد: بایستی بین انتقادی که دوستان انجام می دهند و انتقادی که دشمنان قسم خورده ما صورت می دهند تفاوت وجود داشته باشد؛ باید انتقاد کرد، صحبت کرد و به چالش کشید ولی در فضایی دوستانه و به دور از جنجال.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: متاسفانه اخیرا شاهد شایعاتی هستیم مبنی بر اینکه وزیر بهداشت گفته است که طرح مبتی بر عملکرد را با قاطعیت ادامه خواهیم داد و به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد؛ باید بگویم این صحبت ها کذب محض است همان طور که شما عزیزان نیز می دانید این طرح موقتی و به صورت آزمایشی انجام می گیرد و وزیر محترم تاکید کرده اند که اگر این طرح به ضرر پرسنل حوزه سلامت باشد جلوی اجرای آن را خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به طرح آموزش یک ساله ی نیرو هایی با عنوان کمک پرستار خاطر نشان کرد: برخی از اقدامات اولیه نگهداری بیمار وجود دارد که پرستاران به دلیل مشغله کاری نمی توانند آنها را انجام دهند و همراه بیمار نیز به دلیل نا آشنا بودن قادر به انجام آنها نمی باشد؛ به همین دلیل هدف ما این است که با آموزش به یک سری افراد از داخل مجموعه علوم پزشکی این خلا را پوشش دهیم و اصلا قصد جایگزینی این افراد با پرستاران را نداریم .
ایرانی خواه در مورد طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز گفت: این طرح به شورای عالی بیمه ارسال شده است و آنان در حال بررسی این طرح می باشند و وزیر بهداشت نیز با قوت به دنبال نهایی کردن این طرح می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ضمن تشکر از امیر آبادی نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی و با بیان این که او به حق بیشترین همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی قم در راه مرتفع کردن مشکلات بهداشت و درمان استان داشته است گفت: بودجه این طرح می بایست در مجلس شورای اسلامی پیش بینی گردد که تا کنون این امر محقق نشده است و قطعا در صورت انجام این کار ما آمادگی داریم این طرح را اجرا نماییم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =