تسنیم نوشت:

 نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به انتقادات شدید اوباما از خود درباره توافق هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، مایک هاکبی، نامزد جمهوریخواه حزب دموکرات به انتقادات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که اظهارات وی را مسخره خوانده بود واکنش نشان داد.
هاکبی روز شنبه دولت اوباما را به دلیل توافق هسته‌ای با ایران به هدایت اسرائیلی‌ها به سمت دربهای کوره متهم کرده بود.

هاکبی در واکنش به صحبتهای اوباما گفت: موضوع مسخره این است که اوباما تهدیدات ایران را جدی نمی‌گیرد. طی ده‌ها سال رهبران ایران قول تخریب و نابودی اسرائیل از روی نقشه را داده‌اند. سیاست دولت من "دوباره هرگز" خواهد بود و من در کنار اسرائیل به عنوان متحدمان خواهم بود تا تروریستهای تهران به هدف خود برای تکرار یک هولوکاست دیگر دست نیابند.

اظهارات هاکبی انتقادات شدیدی را از سوی رهبران یهودی و ناظران ضد نژادپرستی به همراه داشت. با اینحال هاکبی از مدتها قبل و حتی پیش از امضاء توافق هسته‌ای آن را برای آمریکا و اسرائیل خطرناک می‌دانست.

این سناتور جمهوریخواه در پیامی خطاب به کنگره نیز اعلام کرد تا زمانی که به وظیفه خودتان براساس قانون اساسی عمل نکرده اید و موافقتنامه هسته ای خطرناک اوباما - کری را از بین نبرده اید نباید به تعطیلات تابستانی بروید.این موافقتنامه وحشتناک و تحقیر آمیز است ، اسرائیل را به خطر می اندازد باعث جسور شدن تروریستها می شود و همچنین یک رقابت تسلیحات هسته ای در سراسر خاورمیانه به راه خواهد انداخت.

اوباما امروز و درجریان سفر به اتیوپی اعلام کرد که همچنان منتظر شنیدن یک انتقاد واقع‌بینانه درمورد توافق هسته‌ای است. وی در ادامه گفت: 99 درصد دنیا با توافق هسته‌ای موافق هستند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 0
    نامزد جمهوریخواه حزب دموکرات؟؟؟؟؟؟؟