یونسی:نباید اجازه داد کمبودها رنگ و بوی مذهبی و قومی بگیرند

ایسنا نوشت: دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها با تاکید بر لزوم از بین بردن احساس تبعیض‌ها، گفت: نباید اجازه داد که کمبودها رنگ و بوی مذهبی و قومی بگیرند و باید خوبی‌ها هم در کنار کمی‌ها و کاستی‌ها دیده شود.

 حجت‌الاسلام علی یونسی، در دیدار با مردم شهرستان قروه که در سالن ورزشی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: نباید به مشکلات رنگ و بوی مذهبی و قومی داد چرا که در تهران و حاشیه آن و در همسایگی کردستان هم استان‌هایی وجود دارند که محروم هستند.

وی با تاکید بر لزوم از بین بردن احساس تبعیض‌ها، افزود: هر چند کسانی هستند که می‌خواهند این احساس تشدید شود، اما نباید اجازه داد که کمبودها رنگ و بوی مذهبی و قومی بگیرند و خوبی‌ها در کنار کمی‌ها و کاستی‌ها دیده شود، چرا که در همه جا چنین است.

یونسی مهم‌ترین مشکل در این باره را احساس نابرابری فرهنگی اعلام کرد و افزود: این مانع در سراسر کشور وجود دارد و من بیشتر از هرکسی آن را احساس می‌کنم و تحت فشار هستم و انواع تهمت‌ها و اهانت‌ها را روا می‌دارند.

وی عنوان کرد: در همه جا هم طبق سازمان‌های بین‌المللی و از تریبون‌های مختلف به عرصه آمده و با تحلیل مشکلات آن را بسیار بزرگ‌تر جلوه داده و با آمیختن آن به رنگ و بوی قومی و مذهبی تلاش می‌کنند به دولت نسبت دهد.

وی تاکید کرد: قانون اساسی ما بر اساس آموزه‌های اسلام و قرآن است که در آن هیچ تبعیضی وجود ندارد و فرهنگ ما نیز از آن نشات می‌گیرد.

به گفته دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، مردم با هم مشکلی ندارند و هیچ فرقی بین اقوام و مذاهب قائل نیستند و گفتمان واقعی مردم چیزی غیر از اختلاف اقوام و مذاهب است و آنان تنها خواستار خدمت هستند.

یونسی با بیان اینکه مردم به دنبال خدمتگزار هستند و دنبال تعصبات کور مذهبی نیستند، افزود: ما نباید اجازه بدهیم از بیرون بیایند و بین ما اختلاف ایجاد کنند و بر این عقیده هستیم که هر کس بخواهد تفرقه بیاندازد دشمن ملت است.

وی خطاب به علما، مسئولین و مردم شهرستان قروه اظهار داشت: اجازه ندهید هیچ کس به هر عنوان قومی و مذهبی در بین شما تفرقه بیاندازد هرچند که به نام دین وارد شده باشد، مقابل او بایستید.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، قروه را الگویی برای کل ایران معرفی کرد و افزود: وحدت، امنیت شما را حفظ و توطئه‌های آینده را هم خنثی می‌کند.

وی پیام اصلی سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال 88 را فرهنگی بودن کردستان اعلام کرد و گفت: این سخن به این معناست که فرهنگ شما ، فرهنگ مهربانی، صداقت، گذشت و همدلی و ضد خشونت است.

مشاور ارشد رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک پیروزی تاریخی دولت که برای ملت به دست آمد و طی آن ایران در برابر شش قدرت بزرگ جهانی ایستاد تا حقانیت حقوق خود را به اثبات برساند، اظهار داشت: آیا استیفای این حقوق در گذشته با هزینه و جنگ و لشکرکشی به دست می‌آمد؟

وی در پاسخ به این سوال خود، افزود: با تدبیر، عقلانیت و هوشمندی و با استفاده از منطق و گفت‌وگو این پیروزی به دست آمد که حمایت ملت، تدبیر مقام معظم رهبری، پیگیری رئیس جمهور و کارشناسی و دقت نظر و حوصله تیم مذاکره‌کننده کشورمان با آن همراه بود.

یونسی این مذاکرات را از طولانی‌ترین، سخت‌ترین، پیچیده‌ترین و حساس‌ترین مذاکرات معرفی کرد و افزود: این پیروزی هدف مهم‌تری را دارد که توسعه همه‌جانبه ایران در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، علمی و صنعتی است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، توسعه در شرایط تحریم را بسیار کند و دیربازده اعلام کرد و افزود: با اجرای توافق انجام گرفته و برداشته شدن موانع، قطار توسعه، شتاب بیشتری بگیرد.

وی اشتغال را اساسی‌ترین خواسته جوانان برشمرد و گفت: ریشه بسیاری از مفاسد و نابسامانی‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و سرقت و دیگر جرائم اجتماعی ناشی از فقر اقتصادی است.

به گفته یونسی، فقر اقتصادی مولد فقر اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی است است و برای ریشه‌کن کردن بیکاری و فساد باید توسعه همه اتفاق افتد و با سرمایه‌گذاری، امنیت همه‌جانبه را تامین کرد و با این راهبردها بیکاری را از بین برد که تمامی این‌ها وظیفه دولت بوده و لازمه آن حمایت و همکاری ملت است.

وی در پایان یادآور شد: باید امیدوار باشیم چرا که دولت این قدم بزرگ را برداشت و قدم‌های بعدی حل مشکلات را هم خواهد برداشت.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =