ایرنا نوشت:

 وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه با چهار مرجع عالیقدر شیعه در نجف اشرف ملاقات و گفت و گو کرد.

«محمد جواد ظریف» پس از ملاقات با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق ، سپس با آیات عظام سید محمد سعید حکیم ، شیخ اسحاق فیاض و شیخ بشیر نجفی در نجف اشرف دیدار و گفت و گو کرد.

گزارش خبرنگار ایرنا از این ملاقات ها حاکیست که مراجع عظام در نجف اشرف از توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با مجموعه 1+5 ابراز خرسندی و رضایت کردند.

آنان همچنین بر گسترش همکاری های دوجانبه و منطقه ای و هماهنگی و انسجام در برابر تروریسم و افراط گرایی تاکید نمودند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از دیدار با مراجع عظام در نجف اشرف و زیارت مرقد امیرمومنان امام علی (ع) ، برای دیدار و گفت وگو با مسوولان بلند پایه عراق رهسپار بغداد پایتخت عراق شد.

قرار است که ظریف بعد از ظهر امروز با همتای عراقی خود و همچنین رییس جمهوری، نخست وزیر و رییس پارلمان ملی عراق و سید عمار حکیم رهبر مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت وگو کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    4 1
    آفرين ظريف آفرين كمك كنيم عراق رنگ آرامش بگيره و دست تندروهاي داعش از جون و خون عزيزانمان در سوريه و لبنان .مصر و عراق قطع بشه خدايا كمك كن علماي سني مانند علماي شيعه از فهم بالا برخوردار باشند . منظور اين نيست كه علماي سني نمي دانند . آناني كه اقليتند و داعش پرورش دادند . ما دست رهبري و علمايي همچون سيستاني را مي بوسيم و بر اين بوسه افتخار مي كنيم . البته در بين علماي شيعه هم تندرو هست اما راهنماي بزرگ ما رهبري ما با وتو جلوي اين بي ترمزها را گرفته / آفرين