وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که افراط گری و تروریسم تهدیدی برای همه کشورهای منطقه است.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف روز دوشنبه پس از ملاقات با آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق در جمع خبرنگاران در نجف اشرف گفت: افراط گرایی و تروریسم به تهدیدی برای همه کشورهای منطقه تبدیل شده و باید با هماهنگی و همکاری و انسجام بین کشورها، با این تهدیدها مقابله کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر نقش موثر مراجع و علمای دین در مقابله با افراط و تروریسم تاکید کرد و افزود: مراجع و علمای دین همواره در مبارزه با تروریسم و افراط گری نقش سازنده و برجسته داشته اند.

ظریف همچنین با اشاره به دیدار خود با آیت الله سیستانی به نقل از این مرجع عالیقدر شیعه در عراق گفت که ایشان بر ایجاد وحدت رویه و تحرکات منسجم در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

وی ادامه داد که در این دیدار، گزارشی کلی از روند مذاکرات و توافقات حاصله در پرونده هسته ای خدمت آیت الله سیستانی ارایه کرده و با ایشان در خصوص مسایل مهم منطقه و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر نموده است .

ظریف افزود که موضوع ایجاد صلح و ثبات در منطقه نظر همه مراجع و علمای دین است و همواره مراجع و علمای دین در کنار تلاشهایی که وحدت را در جامعه اسلامی تقویت می کند، ایستاده اند.

وزیر خارجه ایران به حمایت تهران از تلاشهای دولت عراق در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی در جنگ با افراط گری و تروریسم همچنان در کنار عراق خواهد ماند.

وی در خصوص اهداف سفر منطقه ای خود نیز عنوان کرد که این سفر، اولین دیدار از منطقه پس از توافقات هسته ای است و طی آن بر ایجاد روابط دو جانبه و گفت و گوهای مستمر در جهت منافع منطقه ای و صلح جهانی تاکید می شود.

وزیر خارجه ایران در ادامه سفر منطقه ای خود شامگاه یکشنبه از طریق فرودگاه بین المللی امام علی (ع) در نجف اشرف، وارد عراق شد.

این اولین سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به عراق پس از توافق هسته ای تهران با گروه 1+5 است.

ظریف سفر منطقه ای خود را به سه کشور کویت، قطر و عراق آغاز کرده و طی دیدار با مقامات عالی این کشورها علاوه بر آخرین نتایج مذاکرات هسته ای، پیرامون روابط دو جانبه و آخرین تحولات منطقه ای گفت وگو و تبادل نظر می کند .

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =