توضیحات عراقچی دربارۀ نحوه اجرای پروتکل الحاقی در توافق وین/تدوین نقشه راه جدید بین آمانو و صالحی

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: در توافق وین پیش بینی شده که ایران به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را تا زمانی که تحریم های کنگره آمریکا لغو شوند، اجرا کند و در آن زمان اگر مجلس شورای اسلامی تمایل داشته باشد، می تواند آن را بررسی و در صورت صلاحدید تصویب کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خانه ملت، سید عباس عراقچی درباره اجرای پروتکل الحاقی و نگاه توافق وین به اجرای آن از سوی ایران اظهارداشت: پروتکل الحاقی یک استاندارد شناخته شده بین المللی است که بیش از 140 کشور به آن ملحق شده اند ، در توافق وین هم پیش بینی شده که ایران به صورت داوطلبانه آن را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: زمانی که تحریم های کنگره آمریکا لغو شوند، مجلس شورای اسلامی اگر تمایل داشته باشد، می تواند آن را بررسی و در صورت صلاحدید تصویب کند.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: از نظر ما دسترسی ها و مواردی که در پروتکل الحاقی است استانداردها و عرف های متعارف و شناخته شده بین المللی است و بنابراین با اجرای آنها مشکلی نخواهیم داشت.

عراقچی در زمینه مباحث مطرح شده برای بازدید از پارچین نیز گفت: مسایل مربوط به گذشته که از نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی به غلط به عنوان ابعاد احتمالی نظامی شناخته می شود بین ایران و آژانس بحث شده است.

وی یادآور شد: نقشه راه جدیدی بین مدیر کل آژانس و رییس سازمان انرژی اتمی ایران امضا شده که ان شاءالله بر اساس آن و ترتیباتی که وجود دارد، حل و فصل می شود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: مسیر راه در راستای همان توافقات قبلی است با یک نقشه راه جدید و با بعضی از ضمایم مربوط به آن که اسناد بین ایران و آژانس است، برای همین هم منتشر نشده است چنانچه هیچ کشوری اسناد بین خود و آژانس را منتشر نمی کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =