ایسنا نوشت:

 نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که آنکارا طرحی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ندارد اما با آمریکا بر سر لزوم فراهم کردن حمایت هوایی از "مخالفان میانه‌رو" سوری که با داعش می‌جنگند به توافق رسیده است.
 به نوشته روزنامه ترکیه‌ای حریت، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در نشستی مطبوعاتی با سردبیران رسانه‌های ترکیه‌ای عنوان داشت: ما نیروی زمینی به خاک سوریه نفرستادیم و این کار را هم نخواهیم کرد اما باید از نیروهایی که هم اکنون به عنوان نیروهای زمینی فعالیت می‌کنند و با ما همکاری دارند، حفاظت کنیم.

وی افزود: یگان‌های حمایت مردمی کرد سوریه اگر برای ترکیه مشکلی ایجاد نکنند، روابط خود را با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه کاملا قطع کرده و با گروه‌های مخالف همکاری کنند، می‌توانند جایی در سوریه جدید داشته باشند. این درحالی است که ترکیه برای دومین شب پی در پی به اردوگاه‌های کردها در عراق حمله کرد.

ترکیه پس از زمان طولانی که موضعی با تردید نسبت به ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش داشت به صورت ناگهانی موضع خود را تغییر داد و پایگاه‌های هوایی خود را برای ائتلاف گشود و دست به حملاتی علیه داعش و همچنین نیروهای پ.ک.ک زد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    14 17
    اين عوضي ها فقط هدفشون قدرت گرفتن النصره و گروههاي ديگر و سرنگوني بشار اسد هست و ما هم به جاي رايزني هاي بين المللي اصرار بر تداوم مرگ بر داريم به عبارت ديگر انزوا طلبي
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 2
    كردها بايد بداند كه بشار اسد صد شرف دارد بر اردوغان تركها هيچگاه قابل اعتماد نبوده اند نمو نه اش در جريان حمله داعش به كردستان عراق اردوغان كه در اربيل دست در گردن بارزاني انداخته بود ولي در زمان حمله داعش كنار نشست و به داعش چراغ سبز نشان داد اين موضع تركها كاملا حساب شده بود وكردها بايد ازموضع اسد عليه تركيه استفاده كنند و هيچگاه ياد شان نرود كه امريكاييان سنگ كردها را به سينه مي زند از تركيه هم غير قابل اعتماد تر است انها هيچگونه پلاني براي كردها در تركيه و سوريه ندارند