نبرد «پیکسل‌ها» با «مرد مورچه‌ای» زیر سایه سنگین تیراندازی در یک سینما

آغاز اکران فیلم‌های «پیکسل‌ها»، «مشت‌زن چپ‌دست» و «شهرهای کاغذی» در کنار احتمال تاثیر حادثه تیراندازی سینما در لوئیزیانا بر فروش فیلم‌ها، مهمترین اخبار گزارش فروش فیلم‌ها را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «مرد مورچه‌ای» به کارگردانی پل راد در رقابتی شانه به شانه با فیلم کمدی اکشن آدام سندلر به نام «پیکسل‌ها» پیروز شد و برای دومین هفته پیاپی در صدر جدول فروش آخر هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت.

«مرد مورچه ای» در دومین هفته حضور خود در جدول فروش آخرهفته توانست 24.8 میلیون دلار کسب کند تا با گذشت 10 روز از آغاز اکران مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به رقم 106.1 میلیون دلار برساند. این فیلم تا کنون در مجموع فروش جهانی خود 226.5 میلیون دلار نصیب استودیوهای فیلم‌سازی دیزنی و مارول کرده است.

«پیکسل‌ها» محصول پرهزینه شرکت سونی این آخر هفته با اکران در بیش از سه هزار سالن سینما در آمریکای شمالی، حدود 24 میلیون دلار فروش داشت. این میزان فروش برای فیلمی که ساخت آن حداقل 88 میلیون دلار هزینه داشته، چندان رضایت‌بخش نیست. این فیلم خارج از آمریکای شمالی در 56 بازار مختلف فروشی معادل 25.5 میلیون دلار داشته است.

پنج‌شنبه یک مرداد فردی مسلح با ورود به یک سالن سینما در لوئیزیانا اقدام به تیراندازی کرد، تا دست کم سه نفر از تماشاگران سالن سینما کشته شوند. پس از این واقعه بسیاری بر این عقیده بودند که فروش این آخر هفته فیلم‌ها در آمریکای شمالی تحت تاثیر این اتفاق قرار خواهد گرفت. مدیر یکی از استودیوهای فیلم‌سازی در این رابطه گفت : «هنگامی که اتفاقی همانند این روی می‌دهد، بسیاری از والدین برای بردن خانواده‌شان به سینما دچار تردید می‌شوند.» فرد دیگری در همین رابطه افزود : «به طور یقین این مسئله بر فروش تاثیرگذار خواهد بود، اما خیلی سخت است که میزان تاثیرگذاری آن را دقیقا محاسبه کرد.»

«پیکسل‌ها» به کارگردانی کریس کلمبوس و با نقش‌آفرینی آدام سندلر، کوین جیمز، پیتر دینکلیج و جاش گد، روایتگر داستان بیگانه‌هایی فضایی است که در دهه هشتاد میلادی با استفاده از بازی‌های ویدئویی به زمین حمله می‌کنند. درست است که این فیلم نتوانست در بازار آمریکای شمالی در رتبه یک جدول فروش قرار بگیرد، اما این فیلم در 23 بازار خارج از آمریکای شمالی مانند مکزیک، برزیل و آرژانتین رتبه یک جدول فروش را از آن خود کرد. این فیلم در برخی از بازارهای بزرگ جهانی همانند چین و انگلستان هنوز کار اکران خود را آغاز نکرده است.

این هفته «پیکسل‌ها» تنها اکران جدید بازار آمریکای شمالی نبود. فیلم «شهرهای کاغذی» به کارگردانی جیک شرایر در بیش از سه هزار سالن سینما 12.5 میلیون دلار فروخت. هرچند پیش‌بینی می‌شد که این فیلم در حدود 20 میلیون دلار فروش داشته باشد، اما با در نظر گرفتن هزینه تولید پائین این فیلم (12 میلیون دلار) این میزان فروش منطقی به نظر می‌رسد. این فیلم براساس اقتباسی از رمان «شهرهای کاغذی» اثر جان گرین ساخته شده است. «شهرهای کاغذی» با بازی نت ولف و کارا دلوین توانست امتیاز سینمایی B مثبت را نصیب خود کند. این فیلم خارج از بازار آمریکای شمالی نیز به نمایش درآمد و توانست 7.8 میلیون دلار نصیب شرکت سازنده فیلم نماید.

فیلم «مشت‌زن چپ‌دست» به کارگردانی آنتونی فوکوا با بازی جیک جیلنهال «شهرهای کاغذی» را پشت سر گذاشت و با فروشی برابر با 16.5 میلیون دلار در بیش از دو هزار سالن سینما جایگاه پنجم جدول فروش این آخر هفته را از آن خود کرد. تقریبا نیمی از تماشاگران این فیلم بانوان بوده‌اند. اریک لومیس مدیر توزیع شرکت واینشتاین درباره این فیلم گفت : «آنتونی فوکوا فیلم‌ساز بسیار بزرگی است و جیک جلینهال در این فیلم فوق‌العاده است.» «مشت‌زن چپ‌دست» با کسب امتیاز سینمایی A، داستان زندگی یک مشت‌زن را روایت می‌کند که هرچند در رینگ مشت‌زنی موفق است، اما با مشکلات زیادی در زندگی شخصی خود روبه‌رو است. راشل مک‌آدامز، ریتا اورا، فارست ویتاکر، نوآمی هریس و رپر مشهور آمریکایی فیفتی سنت از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«افتضاح»(Trainwreck) با بازی امی شومر و به کارگردانی جاد آپاتو در هفته دوم نمایش شاهد 43 درصد افت در میزان فروش خود بود. این فیلم در بیش از سه هزار سالن سینما 17.3 میلیون دلار فروخت تا با گذشت 10 روز از آغاز اکرانش در آمریکای شمالی 61.5 میلیون برای شرکت یونیورسال به ارمغان آورده باشد. این کمدی درجه R با این میزان فروش در جایگاه چهارم جدول فروش این آخر هفته ایستاد.

دیگر فیلم در حال اکران این هفته، «مینیون‌ها» محصول شرکت یونیورسال با 22.1 میلیون دلار فروش جایگاه سوم جدول فروش را از آن خود کرد. مجموع فروش این فیلم در آمریکای شمالی تا کنون به 261.6 میلیون دلار رسیده است. با احتساب 497.8 میلیون دلار فروش این انیمیشن در بازارهای خارج از آمریکای شمالی، مجموع فروش این انیمیشن در جهان 759.4 میلیون دلار بوده است. شرکت یونیورسال این هفته شاهد رکوردشکنی دیگر محصول خود «دنیای ژوراسیک» نیز بود. این فیلم با پشت سرگذاشتن «انتقام‌جویان» عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ را از آن خود کرد.

ردیف

نام فیلم

تعداد سالن‌های سینما

هفته اکران

فروش آخر هفته

فروش کل(در آمریکای شمالی)

1

مرد مورچه‌ای

3868

2

24.7 میلیون دلار

106 میلیون دلار

2

پیکسل‌ها

3723

1

24 میلیون دلار

24 میلیون دلار

3

مینیون‌ها

4066

3

22 میلیون دلار

261.5 میلیون دلار

4

افتضاح

3171

2

17.2 میلیون دلار

61.5 میلیون دلار

5

مشت‌زن چپ‌دست

2772

1

16.5 میلیون دلار

16.5 میلیون دلار

6

شهرهای کاغذی

3031

1

12.5 میلیون دلار

12.5 میلیون دلار

7

پشت و رو

2717

6

 7.3 میلیون دلار

320.3 میلیون دلار

8

دنیای ژوراسیک

2645

7

  6.8 میلیون دلار

623.7 میلیون دلار

9

آقای هلمز

686

2

2.8 میلیون دلار

  6.4 میلیون دلار

10

نابودگر : سفرپیدایش

1702

4

2.4 میلیون دلار

85.6 میلیون دلار

منبع : هالیوودریپورتر / 26 جولای / مترجم : فرزاد مظفری

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    1 0
    پل راد بازیگر فیلم "مرد مورچه ای" هست کارگردان فیلم پیتون ریید است.