رئیس مجمع تشخیص مسلحت نظام گفت: اگر دولت قبل نبود، رژیم صهیونیستی در انزوای سیاسی دچار مشکل می‌شد اما دامن زدن به هولوکاست فرصتی برای مظلوم‌نمایی آنها شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، مصاحبه ای را منتشر کرده که روز قبل از اعلام توافق هسته ای انجام شده است. اهم سخنان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را در ادامه می خوانید:

*درخصوص پرونده هسته‌ای من فکر می‌کنم آنها احساس کردند که می‌توانند براساس شایعات و به بهانه‌های هسته‌ای و حقوق بشر، ایران را زمینگیر کنند. یعنی فکر می‌کردند کاری را که در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب نکرده ‌بودند، در شرایط جدید می‌توانند انجام دهند. درخصوص پرونده هسته‌ای، ما از گذشته هم اختلافاتی داشتیم که گاهی منافقین گزارش‌های دروغ می‌دادند و آنها هم حساس می‌شدند که مسئولان ایران، مخصوصاً آقای امراللهی می‌رفت و جواب می‌داد. پایه‌های کار در دولت من قوی و کارها برای استفاده صلح‌‌آمیز آماده شده بود و آژانس هم به عنوان نهاد بین‌المللی این کار در جریان بود. در دولت آقای خاتمی متأسفانه بعضی‌ها می‌خواستند کار تبلیغاتی کنند که همین باعث حساسیت غربی‌ها شد. در دولت بعدی که حرف‌ها و عمل‌ها ناسازگار بود آنها حساس شدند و پرونده هسته‌‌ای ایران کاملاً سیاسی شد.

* دشمنی بعضی از کشورهای غربی با ایران ریشه در تفکرات دینی مردم ایران مخصوصاً پس از انقلاب اسلامی دارد که با تمام اندیشه‌های آنان متفاوت است، از طرفی دیگر ایران در زمان رژیم پهلوی با تمام منابع و امکانات در اختیار غربی‌ها بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پای آنان از کشور قطع شد، پس دشمنی آنها برقرار بود، نکته مهم در این میان مخصوصاً در پاسخ به سؤال شما که چرا در هشت سال گذشته چنین اوضاعی پیش آمد، جمله معروف یکی از مسئولان اسرائیلی است که سیاست‌های دولت قبل را یکی از نعمت‌های خدادادی برای رژیم جعلی صهیونیست می‌دانست. اگر یادتان باشد، آن روزها اسرائیل به خاطر جنایات زیادش در حق کودکان و زنان فلسطینی، منزوی بود و اغلب غربی‌ها نگاه منفی به عملکرد غاصبان قدس داشتند. اگر برخی سیاست‌ها در دولت قبل نبود، رژیم صهیونیستی در همان انزوای سیاسی دچار مشکل می‌شد اما دامن زدن به هولوکاست فرصتی برای مظلوم‌نمایی آنها بود. از طرف دیگر حامیان اسرائیل نیز دنبال بهانه می‌گشتند و همه‌ اینها دست به دست هم داد تا آن قطعنامه‌ها صادر و تحریم‌های ظالمانه اعمال شود.

* نگاه من به عملکرد تیم هسته ای که زحمات زیادی کشیده‌اند و دارند می‌کشند، نگاه اکثریت مردم است که در درجه اول سایه شوم تهدید و تحریم را کنار زدند و 6 قدرت جهانی را مجبور به نشستن در جلسات طولانی مذاکره کرده‌اند. قانع کردن بزرگان دیپلماتیک 6 کشور دنیا که قبلاً به خاطر بعضی از شعارها تحریک شده بودند، هنر دیپلماسی می‌خواهد. یادم می‌آید ما در زمان بحث‌های مربوط به قطعنامه 598 جلسات متعددی داشتیم و تیم دیپلماسی ایران به رهبری آقای دکتر ولایتی با ظرافتی خاص واژه‌ها، عبارات و جملات را بررسی می‌کردند. مثلاً یکی دو بند را طی جلسات متعدد پس و پیش کردند که همین تغییر ترتیب بندها، بار حقوقی قطعنامه را به نفع ایران اصلاح کرد و پس از آن بود که حسن نیت و مظلومیت ایران در تاریخ جهان آن هم از طریق اسناد سازمان ملل ثبت شد و افکار عمومی جهان معترف به پیروزی ایران شد.

27213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    آره والا. کاملا در جهت منافع صهیونیست ها فعالیت می کرد. من باور نمی کنم که اینها فقط از عدم آگاهی بوده باشه.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    درباره دامن زدن به هلوکاست مجال دادن به اسراییل واقعا قبول دارم اسراییل 8 سال گذشته کجا تهدید حمله نظامی و جولان دادن تو خاور میانه اسراییل الان کجا خودشو به اب و اتیش میزنه دنیا سمت ایران نره کلا برای همه کشورا اسراییل ابله جلوه گری میکنه مدام بهش تذکر میدن ادم باش
  • جاوید IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    تأثیر فتنه 88 رو کجای دلمون بذاریم؟اینکه همش شد دولت قبل راستی اگه دولت قبل نبود ، انرژی هسته ا ی هم طبعا نبود حالا ما روی چی داشتیم مذاکره میکردیم؟سال 82 که همه چی پلمپ شد اگه انرژی هسته ای دولت قبل نبود اونها پی به قدرت ما نمیبردن و اگه فتنه نبود هیچوقت تحریمهای شدید اجرا نمیشد .
    • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
      20 4
      دوست من اگر خرابکاریهای دولت قبل نبود ما اصلا احتیاج به مذاکره نداشتیم.اینهائی را که شما گفتید دولت یازدهم مجبور شد این امتیازات را بدهد تا گل کاریهای ایشان را جمع وجور کند
    • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
      22 5
      دوست عزیز میشه یک نمونه از دستاوردهایی که دولت قبل با سیاست هاش در قیال انرژی هسته ای برای شما داشته نام ببری؟مقصر اصلی فتنه 88 کی بود؟ چه کسانی مردم رو تحریک میکردن؟
  • حسین IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    آیت الله هاشمی برای انقلاب یک نعمت است اگه توصیه های ایشان رو بکارگیریم مشکل نخواهیم داشت.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    بصیرت فقط همین