وزارت بهداشت با رد آمار منتشر شده در برخی رسانه‌ها در خصوص مصرف مشروبات الکلی اعلام کرد: این آمار صحیح نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالی که در روزهای گذشته آماری از میزان مصرف الکل در ایران از سوی معاون بهداشت وزیر بهداشت منتشر شده بود (اینجا را بخوانید)، اما پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در اطلاعیه ای این آمار را رد کرده است. 

دراین اطلاعیه آمده است: «پیرو انتشار اخباری مبنی بر مصرف الکل در کشور به نقل از معاون بهداشت که با ارائه آمار و ارقام غیر واقعی در برخی از رسانه‌ها همراه بود، به اطلاع می‌رساند علی رغم افزایش پدیده قاچاق، آمار ارائه شده به نقل از ایشان صحیح نمی‌باشد که به احتمال زیاد بطور سهوی درج شده است.

بدیهی است؛ با توجه به حوزه ماموریتی ایشان (معاونت بهداشت) صرفا تاکید بر سوء مصرف و تاثیرات مخرب بر سلامتی مدنظر بوده است که این امر خود موجب نگرانی در خصوص عوارض و آسیب‌های حاد و مزمن ناشی از مصرف الکل بر ارگانهای حیاتی بدن خواهد بود لذا مقادیر ذکر شده در رسانه‌ها در خصوص میزان مصرف الکل مورد تایید وزارت بهداشت نمی‌باشد.»

از سوی دیگر، مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ذکر دلایلی در صحت و سقم این آمار، تشکیک کرده بود که می توانید در این خبر این دلایل را بخوانید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    2 9
    باسلام قطعا این آمار خلاف واقع است و مشکوک.ظاهرا دشمن برای قبح شکنی به این گونه آمار سازیها دست می زند و برخی مسئولین ناآگاهانه در این دام افتاده باشند.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    7 0
    آمار مصرف شايد صحيح نباشه ولي اين يك واقعيته كه مصرف مشروبات الكلي در ايران طي سالهاي اخير بشدت افزايش يافته