نظارت نماینده نزدیک به جبهه پایداری برسفرهای خارجی دولت/تذکربه دو وزیر به خاطر برخوردبا معلمان/حاشیه

جلسه امروز مجلس با حاشیه هایی همراه بود. از انتخاب نماینده نزدیک به جبهه پایداری برای نظارت بر سفرهای خارجی دولت تا مخالفت ستادکل نیروهای مسح با یکی از مصوبات کمیسیون امنیت ملی.

به گزارش خبرآنلاین مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ناظر خود را در هیأت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت انتخاب کرد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محمدحسن آصفری و عوض حیدرپور را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود. نمايندگان مجلس، محمدحسن آصفری نماینده نزدیک به جبهه پایداری را به عنوان ناظر در هیأت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت (موضوع بند 5 ماده 1 قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت مصوب سال 73) انتخاب و معرفی کرد.

افزون بر این، امروز ستاد مشترک نیروهای مسلح با ارائه نامه‌ای به مجلس مخالفت خود را با لایحه «تسری مواد ۷۹ و ۸۳ قانون استخدامی نیروی انتظامی به کارکنان ارتش و سپاه» اعلام کرد. بررسی لایحه «تسری مواد ۷۹ و ۸۳ قانون استخدامی نیروی انتظامی به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران» در جلسه امروز در دستور کار مجلس قرار گرفته بود. بر اساس این لایحه، ارشدیت‌های مربوط به موضوع قانون استخدام نیروی انتظامی شامل کارکنانی که قبل از این قانون به استخدام ارتش یا سپاه درآمده‌اند و با رعایت شرایط مندرج در قانون مذکور موظف به اخذ مدرک تحصیلی شده‌اند نیز می‌گردند.

با این اعلام مخالفت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز گفت: در مورد این لایحه، نامه‌ای از سوی ستاد مشترک نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی نوشته شده است و درخواست شده با توجه به مشکلاتی که امکان دارد در پی تصویب این لایحه برای سپاه و ارتش ایجاد شود، لایحه فوق به کمیسیون امنیت ملی ارجاع گردد.

از حاشیه های دیگر جلسه امروز مجلس بخشی از اظهارات رحماندوست نماينده تهران در نطق امروزش بود. مرتضی رحماندوست ضمن تشکر از حضور پرشور مردم ومسئولین در راهپیمایی روز قدس در ابتدای نطق امروز خود گفت: آنقدر این حضور گسترده و پروشور بود که گویی همه برای حضور در آن دوپینگ کرده بودند.

همچنين حسین گروسی نماينده شهريار در تذکری به وزرای کشور و آموزش و پرورش گفت: هفته گذشته تعدادی از معلمان و فرهنگیان در مقابل مجلس به دلیل عدم توجه کافی مسئولان برای انتقال مشکلاتشان به مسئولان کشور تجمع کرده بودند که برخورد نامناسبی با آن‌ها صورت گرفت. انتظار می‌رود شان و منزلت آن‌ها به نحو شایسته رعایت شود و با افرادی که این نوع برخورد را داشته‌اند،‌ برخورد شود.
وی همچنین گفت:‌ انتظار می‌رود مشکلات و مطالبان معلمان و فرهنگیان طوری پیگیری شود که نیاز به حضور آنان در مقابل مجلس و سایر سازمان ها و دستگاه ها نباشد.

27214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =