تسنیم نوشت:

 منابع مصری از انفجار بمب دست ساز در مسیر حرکت اتوبوس حامل نیروهای امنیتی در جاده ساحلی العریش و کشته شدن ۱۸ نظامی مصری در این انفجار خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، شاهدان عینی گفتند که در جریان عبور یک اتوبوس حامل نیروهای امنیتی در جاده ساحلی العریش یک بمب دست ساز منفجر شد و سریعا نیروهای امنیتی مکان انفجار را بسته و آمبولانس ها برای انتقال مجروحان به بیمارستان در محل حاضر شدند.

تا کنون دستگاه های امنیتی جزئیات این حادثه را اعلام نکرده و تنها گفته اند که بزودی بیانیه رسمی برای تشریح جزئیات صادر خواهد شد.شبکه العربیه از کشته شدن 18 نظامی مصری در این انفجار خبر داد.

از سوی دیگر «ابراهیم محلب» نخست‌وزیر مصر روز گذشته طی حکمی از تمدید 3 ماهه حالت فوق‌العاده در مناطق «رفح»، «العریش»، «شیخ الزوید» و مناطق اطراف آن از بامداد یکشنبه، خبر داد.

همچنین به موجب این حکم، ممنوعیت رفت و آمد شبانه در این مناطق از ساعت 7 عصر تا 6 صبح به وقت محلی همچنان ادامه خواهد داشت.

بر این اساس، حالت فوق‌العاده در سینا، نخستین بار در ماه اکتبر گذشته و در پی حمله یک گروه تندروی وابسته به داعش به یک ایست بازرسی در شمال سینا که به کشته شدن 33 نیروی امنیتی مصر منجر شد، اعمال شد و از آن زمان تاکنون این وضعیت 2 بار تمدید شده است.

از زمان سرنگونی دولت «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر توسط ارتش این کشور در ژوئیه 2013، صدها تن از نیروهای ارتش و پلیس در حملات عناصر تندرو در شمال سینا کشته شده‌اند.
در پی حمله گسترده گروه موسوم به «ولایت سینا» به برخی اهداف نظامی در شمال سینا، ارتش مصر عملیات گسترده‌ای را در این منطقه آغاز کرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =