یکی از نمایندگان منتقد توافق هسته ای وین، مدعی شد که رئیس جمهور آنقدر برای انجام توافق مذکور عجله دارد که فرصتی برای چکش کاری آن قائل نیست.

به گزارش خبرآنلاين، بهرام بيرانوند نماينده بروجرد، در نطق امروزش خطاب به رئيس جمهور گفت: شما مرتب عجله مي کنيد. شما در 100 روز اول دولت خود کاري کرديد که طرف غربي هم تعجب کرد! الان ديگر تعجيل نکنيد وبگذاريد توافق چکش کاري شود.

وي با طرح اين سوال که «آنها که رئيس جمهور آمريکا را باهوش خواندند، چه توافقي مي خواهند بکنند؟»، افزود: جرم ما اين است که فريب لبخند دشمن را نخورده ايم و معتقديم که منافع دشمن خونخوار نبايد تامين شود. مي گوييم چرا متن توافق، ايراني نيست؟ جرم ما اين است که اجازه نمي دهيم حريم پارچين مخدوش شود! اجازه نمي دهيم تکاليف ايران تحميل و تحريم ها با شعبده بازي برگردد. اعضاي تيم مذاکره کننده پاسخ دهند که چرا رفع تحريم ها اينقدر اما و اگر دارد؟

بيرانوند که از جمله نماينگان موسوم به «دلواپس» مجلس است، خطاب به دولتمردان ادامه داد: وحدت حول توافق ديگر چه صيغه اي است؟ آيا انتظار داريد از متني حمايت کنيم که هنوز از جزئياتش خبر نداريم؟ مي توانيد اثبات کنيد همه خطوط قرمز در اين متن رعايت شده؟ 25 سال يک عمر است، اما آن موقع شما کجا هستيد که بگوييد بد عهدي آمريکا را چه بايد بکنيم؟ صراحتا به منتقدين و دلسوزان حمله نکرده و انسداد رسانه اي ايجاد نکنيد و براي تجليل از توافق مراسم عروسي برگزار نکنيد. اينکه سعي مي کنيد توافق نقد نشود، به منطق مذاکره صدمه مي زند. بگذاريد مولود مذاکرات مورد نقد قرار گيرد. چرا که توافق ژنو و بيانيه لوزان ناقص الخلقه بودند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    59 6
    جان من. چی رو چکش کاری کنید؟ شورای امنیت آن چیز که پشت میز مذاکره بر آن توافق شده رو برای لغو تحریم ها تصویب کرده. شما چی رو می خواید چکش کاری کنید؟ توافق را که نمی تونید تغییر بدید. امریکا هم نمی تونه و اروپا هم نمی تونه و چین و روسیه هم نمی تونن. فقط همان متن را شورای امنیت تصویب کرده و هر کشوری که به آن پایبند نباشد ناقض توافق شناخته شده و از طرف جامعه جهانی منزوی می شود.
  • بدون نام ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    36 3
    جرم شما اينست كه مردم و معيشت مردم هيچ اهميتي برايتان ندارد
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 1
    اونایی که عروسی گرفتین باشین دو ماه بعد انتخابات مجلس ببینین چی میشه.
  • علی IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 0
    اقای دلواپس اگه میخوای یه سری چیزها رو سر در بیاری سعی کن برای دوره بعد سطح سواد دیپلماسی اقتصادی حقوقی سیاسی اجتماعی خودتو خیلی بالا ببری.با این سواد بیشتر از این متوجه نمیشی
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    2 0
    بياييد دست در دست هم دهيم و نمايندگان دلواپس را در انتخابات انتخاب نكنيم.خخخ