جزییات و دلایل اولیه سانحه قطار مشهد - اصفهان/ ۵ واگن از ریل خارج شد

مدیرکل راه آهن شرق (طبس) از پرداخت خسارت به مسافران قطار سانحه دیده مشهد - اصفهان خبر داد و گفت: ۴۴۰ مسافر این قطار در سلامت کامل به اصفهان اعزام شدند.

محمد ابراهیم اقبالی درباره جزئیات سانحه شب گذشته (سوم مردادماه) قطار مسافری مشهد - اصفهان٬گفت: خوشبختانه هیچ یک از مسافران این قطار که هنگام ورود به ايستگاه ده‌شور در ۲۵ كيلومتری طبس دچار سانحه شد٬ آسیب ندیدند و تمام آنها با قطار دیگری به مقصد اعزام شدند.

مدیرکل راه آهن شرق (طبس) درباره علت حادثه توضیح داد: با وجود اینکه هنوز علت حادثه به طور کامل مشخص نشده است، ولی به نظر می‌رسد سرعت قطار برای ورود به ایستگاه بالاتر از حد مجاز بوده و همین عامل باعث خروج قطار از ریل شده است.

وی با بیان اینکه این قطار با ۴۴۰ مسافر و ۹ واگن مسافری در محور مشهد - اصفهان در حال حرکت بوده است، افزود: در هنگام ورود قطار مسافری مشهد - اصفهان به ایستگاه ده شور قطار دیگری هم در ایستگاه حضور داشت که من در آن قطار مستقر بودم و پس از وقوع سانحه بلافاصله در صحنه حاضر شدیم.

اقبالی با بیان اینکه پنج واگن از ۹ واگن قطار مسافری مشهد - اصفهان از ریل خارج شد ادامه داد: به مسافران این پنج واگن خسارت کامل پرداخت می‌شود ولی به مسافرانی که در واگن‌های خارج نشده از ریل (آسیب ندیده) بودند خسارت تأخیر پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه آهن شرق (طبس) درباره خسارت ناشی از این سانحه به پایگاه خبری گفت: هنوز برآورد دقیق و کاملی از خسارت این حادثه مشخص نشده است ولی خسارت جزئی به سیستم اهرم‌بندی زیر برخی واگن‌ها وارد شد همچنین قسمتی از تراورس و ریل نیز تخریب شده ولی خسارت‌ها در حدی نبوده که ناوگان از کار بیفتد و در حال حاضر قطار در حال تردد در مسیر مشهد - اصفهان است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    0 0
    کاش ایر لاینها یکمی از راه آهن یاد بگیرند
  • مجید IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اقای وزیز راه با عذر خواهی و استعفای سوزن بان قطار موافقت و همه چیز ختم به خیر شد