ایسنا نوشت:

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: انگلیسی‌ها برای بازگشایی سفارت در کشورمان منتظر توافق نهایی هستند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: پیش‌بینی بنده این است که بعد از نهایی شدن توافق شاهد بازگشایی سفارت انگلیس در کشورمان و همچنین سفارت ایران در انگلستان باشیم.

وی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهور و اظهار امیدواری دیوید کامرون برای بازگشایی سفارت انگلیس گفت: به نظر بنده انگلیسی‌ها برای بازگشایی سفارت منتظر توافق بودند به همین دلیل پیش بینی می‌کنم بعد از نهایی شدن توافق و ورود آن به فاز اجرایی شاهد بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه انگلستان با بستن سفارتش در ایران آسیب بسیاری دید‌، گفت: انگلیسی‌ها از سوی فعالان اقتصادی‌شان برای بازگشایی سفارت در ایران تحت فشار شدیدی هستند‌ چون آنها نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر متضرر شده‌اند و به همین دلیل برای بازگشایی سفارت تلاش‌هایی را انجام می‌دهند.

منصوری آرانی در عین حال با بیان اینکه بازگشایی سفارت به نفع ایران و انگلیس است گفت: متاسفانه تاریخ روابط ایران و انگلیس به دلیل اقدامات انگلستان خوب نیست؛ اگر آنها با بررسی مجدد در راهبردشان سعی کنند که از هرگونه زیاده خواهی دست بردارند و توافق طرفینی را برقرار کنند،‌ خیلی به سود آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه ایران بعد از انقلاب اسلامی به کشوری مستقل تبدیل شده که اجازه زیاده خواهی نمی دهد، گفت: انگلیسی‌ها بدانند که هرگونه اقدام سوئی از طرف آنها در اعتماد مردم ما تاثیر مضاعف می‌گذارد بنابراین آنها باید براساس منطق روندی را طی کنند که در آن منافع طرفین لحاظ شده باشد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان در پایان با این پیش‌بینی که احتمال سفر هیات‌های انگلیسی به ایران وجود دارد گفت: با توجه به فشاری که گروه‌های اقتصادی انگلیس به دولتشان وارد می‌کنند این پیش بینی وجود دارد که در آینده‌ای نه چندان دور این هیات‌ها به ایران سفر کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =