اعتراض مجدد توکلی و اصرار به ارائه لایحه توافق هسته‎ای از سوی دولت

مهر نوشت:

 در جلسه علنی امروز مجلس، احمد توکلی نماینده مردم تهران در اخطار قانون اساسی، گفت: طبق اصل ۷۴ قانون اساسی، لوایح قانونی پس از تصویب هیات وزیران به مجلس باید تقدیم شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به رئيس مجلس گفت: در جلسه بررسی توافق وين که وزیر امور خارجه گزارشی از متن توافق را به مجلس ارائه داد، به شما تذکر دادم که وزیر امور خارجه آقای ظریف نمی توانند گزارش تقدیم مجلس کنند. شما فرمودید این مسئله قابل بررسی است و بررسی می کنیم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و قانون اساسی، دولت باید توافق را بررسی کرده و در هیات وزیران به تصویب رسانده و رسما به مجلس ارائه کند تا قابل بررسی باشد. باید توافق با دقت بررسی شود تا کاری کنیم که تحریم‌ها واقعا رفع شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر، گفت: وزیر می تواند گزارش به مجلس بدهد و منع آیین نامه‌ای در این خصوص وجود ندارد، اما لوایح را دولت باید ارائه کند، این فرمایش شما درست است.

27215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    3 0
    اقایان نماینده .وقت طلا است .به بطالت وروز مرگی نگذرانید. امروز مهم ترین مسئله کشور ، اصلاح زمین های قطعه قطعه کشاورزی ویکپارچه کردن انها و نیز اصلاح سیستم ابیاری از غرقابی قرون وسطایی به شیوه های نوین است .باضافه نهضت درختکاری