سیدعلی مبرباقری مشاور وزیر کشور در روزنامه ایران نوشت:

طی این دوسال تشکل‌های مدنی برای نمایش خواسته‌های خویش در سطح خیابان و مراکزی مثل دانشگاه و محوطه مجلس و وزارتخانه‌ها مبادرت کردند. این اجتماعات هر کدام آزمونی برای سنجش میزان پایبندی دولت روحانی به وعده خویش بود بارزترین این تجمعات از سوی صنف معلمان و کارگران به نمایش گذاشته شد. در حالی که برخی از کانون‌های تصمیم گیر به سنت دوران دولت سابق توصیه به مقابله با این تجمعات می‌کردند روحانی در سخنانی مهم اعلام کرد که من نسبت به معلمین حق اعتراض را به رسمیت می‌شناسم، ما حق اعتراض را برای تمام اقشار و اصناف محفوظ دانسته و به رسمیت می‌شناسیم. اینجا بود که روحانی مرز تفاوت خویش با اسلاف خود را به رخ کشید و به راهپیمایی امسال کارگران اشاره کرد و گفت: شما دیدید امسال برای نخستین بار کارگران به خیابان‌ها آمدند و راهپیمایی کردند که این در گذشته سابقه نداشته است.
سیاست اعلام شده و اعمال شده روحانی و وزارت کشور او جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که رفتارهای تندی که بتازگی با اجتماع معلمان در مقابل مجلس صورت گرفت مورد تأیید دولت نیست بلکه حرکتی انحرافی است . مهار این حرکت‌های انحرافی نیازمند هشیاری فعالان تشکل‌های مدنی و افراد تصمیم گیر است تردید نباید داشت مخالفان سیاست اعتدال و آرامش دولت همچنان مترصد فرصتی هستند تا از این فضای اجتماعات برای اجرای نقشه‌ها و سوداهای سیاسی از جمله امنیتی کردن فضای جامعه بهره بگیرند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    10 0
    کسی باید مسئولیت آن را به عهده بگیرد
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    7 0
    این برخوردها نشان دهنده این است که نیروی انتظامی در حفظ امنیت شهرها هنوز به خودباوری نرسیده و حرکات عصبی و هیجانی از خود نشان می دهد. باید راهکارهایش برای تامین امنیت را ارتقا دهد و نه اینکه فورا عده ای را دستگیر کند. شما نمی توانید پیش از وقوع جرم کسی را بی دلیل دستگیر کنید. به خود نیروی انتظامی لطمه می خورد.
  • محسن IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    10 0
    خب؟... این مامورینی که برخورد ناشایست با معلمین عزیز کرده اند معلومند. ماشینهایی که معلمها رو گرفتند معلومند. یعنی با این خبر این افراد توبیخ می شوند؟ دولت روحانی عذرخواهی می کند؟