خجسته: تشکیل کمیسیون ویژه برجام ابتکار خوبی است/ رویکرد مجلس در بررسی توافق را مثبت می بینم

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس رویکرد نمایندگان در بررسی توافق را مثبت دانسته و می گوید: برخی از نمایندگان اگر صحبتی درباره توافق هسته ای می کنند، به معنای انتقاد نیست بلکه سئوالاتی است که در ذهن آن ها وجود دارد.

امیر خجسته در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص تشکیل کمیسیون ویژه ای که قرار است کار بررسی متن توافق هسته ای میان ایران و شش کشور جهانی را برعهده داشته باشد، گفت:رویکرد مجلس در بررسی توافق را کاملا مثبت می بیبنم و آرامش خوبی بر فضای مجلس حاکم است.

وی افزود: تشکیل کمیسیون ویژه ابتکار بسیارخوبی است، چون کمیسیون امنیت ملی یک تخصص دارد اما از کمیسیون های مختلف و با تخصص های گوناگون باید در کمیسیون ویژه حضور داشته باشد تا نتیجه کارشناسی دقیقی از بررسی برجام به دست آید.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با بیان اینکه کمیسیون ویژه به طور دقیق موارد موجود در توافق را مورد بررسی قرار می دهد و هر جایی که لازم بود، از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده برای پاسخ گویی به ابهامات و سئوالات احتمالی دعوت خواهد کرد تا به مجلس آمده و به سئوالات پیش آمده پاسخ دهند تا بتوانیم در موعد مقرر، با در نظر گرفتن منافع کشور این مسئله را تعیین تکلیف کنیم.

وی همچنین گزارش اخیر ظریف و صالحی در صحن علنی مجلس را گزارش خوبی دانست که با توجه به پاسخی که اعضای تیم مذاکره کننده به سئوالات نمایندگان دادند، توانست اکثریت آن ها را اقناع و ابهامات آن ها را تا حدود زیادی رفع کند.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: برخی از نمایندگان اگر صحبتی درباره توافق هسته ای می کنند، به معنای انتقاد نیست بلکه سئوالاتی است که در ذهن آن ها وجود دارد و مطرح می کنند؛ بنابراین همه ما باید در مسیری که مقام معظم رهبری مشخص کردند حرکت کنیم و با یکدیگر وحدت داشته باشیم که این وحدت همان تحقق همدلی و همزبانی است.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    اتفاقا خیلی ایده بدی است. بررسی برجام نیازمند کمیسیون ویژه نیست و هر نماینده موظف است که متن را بخواند و سئوال خودش را از دولت بپرسد چون این برنامه اقدام مشترک میان دولتهاست. فقط رییس مجلس باید سئوالات را جمع بندی کند و افراد دارای صلاحیت را به مجلس فرابخواند تا پاسخگوی سئوال نمایندگان باشند.