واحدمرکزی خبر نوشت:

اعلامیه دمشق که در پایان همایش بین المللی رسانه ای برای مبارزه با تروریسم تکفیری صادر شد ، محور مقاومت را امید ملتهای منطقه برای نابودی این پدیده شوم برشمرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، در این بیانیه که عمران زعبی و زیر اطلاع رسانی سوریه آن را قرائت کرد ،آمده است: گروههای تروریستی با وجود نامهای مختلف و شیوه های متعدد ، اما همگی دارای منابع مالی و اهداف مشترکی هستند و لذا محور مقاومت جنگ فراگیری را علیه این گروه ها اعلام کرده است.
در اعلامیه دمشق آمده است: گروههای تروریستی امنیت و ثبات منطقه و جهان را در معرض خطر جدی قرار دادند و لذا افزون بر قرار دادن آنها در فهرست گروههای تروریستی، باید در اقدامی سازمان یافته منطقه ای و جهانی به طور قاطع با آنها برخورد کرد.
به موجب این بیانیه ، شرکت کنندگان ، برنامه مشترکی برای گسترش هماهنگی میان رسانه ها در مسیر مقابله با تروریسم تصویب کردند و درصدد تشکیل تجمع رسانه ای بین المللی برای مبارزه با تروریسم برآمدند که مقر آن در دمشق خواهد بود.
شرکت کنندگان هچنین خواهان شکل گیری کار گروهی سازمان یافته ای در سطح کشورهای منطقه و جهان در ابعاد سیاسی امنیتی نظامی با هدف مقابله با اندیشه تکفیری و ریشه کنی گروه های تروریستی شدند.
آنان همچنین کشورهای حامی گروه های تروریستی در ابعاد تسلیحاتی ، مالی و امنیتی را به عنوان کشورهای قانون شکن و در زمره کشورهای دارای سیاستهای تروریسم سازمان یافته دولتی برشمردند و خواستار مجازات آنها براساس قوانین بین المللی شدند.
در این بیانیه ، رسانه هایی که امکانات خود را برای تبلیغات و خدمت گروههای تکفیری قرار دادند و برنامه های تحریک برانگیزی را تولید و پخش می کنند ، محکوم و بر ضرورت تدوین قوانین جدیدی در کشورهای مختلف برای برخورد با اینگونه رسانه ها تاکید شده است.
در اعلامیه دمشق آمده است : تلاشها و طرح های پیشنهادی برای حل سیاسی بحران در سوریه، عراق و لیبی مورد حمایت سایر کشورها قرار گیرد.
برپایه این گزارش ، شرکت کنندگان در همایش بین المللی رسانه ای مبارزه با تروریسم تکفیری در اعلامیه دمشق باردیگر تاکید کردند که مسئله فلسطین همچنان به عنوان آرمان مرکزی امت اسلامی است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =