معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرایط حضور رسانه های عمومی را در کنار رسانه های مذهبی و قرآنی در راستای انعکاس فعالیت های نمایشگاه قرآن در سال آینده فراهم می کنیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت ارشاد،حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت از رسانه ها گفت:«ما یک بسته حمایتی داریم که در سال 93 اعلام کردیم و در سال 94 نیز یکسری اصلاحات در آن انجام شد. اعتقاد داریم که ابتدای هر سال دستگاه های سیاست گذار باید برنامه ها و اولویت های خود را اعلام کنند.»

انتظامی با اشاره به این که رسانه های قرآنی نیازمند حمایت بیشتر هستند، گفت:« 7 موضوع است که رسانه ها در صورت برخورداری از آن مورد حمایت وزارت ارشاد واقع خواهند شد که اولین و مهمترین آن فعالیت در زمینه احکام قرآن و شعائر دینی است. البته این امر نیز زمانی تحقق می یابد که محتوای رسانه ها قرآنی باشد نه اینکه رسانه ای صرفا با انعکاس تک مقاله ای با این موضوع بخواهد مورد حمایت قرار گیرد. همچنین باید گفت که رسانه های دولتی نیزکمتر مورد حمایت ما قرار می گیرند.»

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در خصوص فعالیت بیشتر خبرگزاری ها و برخورداری از غرفه در نمایشگاه قرآن گفت:«ما بالغ بر 40 عنوان رسانه قرآنی داریم که امسال پیشنهاد حضور و فعالیت آنها در نمایشگاه داده شد، اما دیر به جریان افتادن این پیشنهاد و محدودیت زمانی مانع از تحقق آن شد، امیدواریم که این مسئله برای سال آینده اجرایی شود. همچنین در نظر داریم برای سال آینده رسانه های عمومی دیگر نیز برای انعکاس فعالیت های نمایشگاه حضور داشته باشند. بنابراین در بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن از آنها دعوت و امکانات مورد نیاز را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

او در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: « ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن که در طول سال فعال باشد می تواند در ارتقای فعالیت های نمایشگاه تاثیر گذار باشد.»

انتظامی در انتها با اشاره به این موضوع که بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن نسبت به سال های گذشته از توسعه خوبی برخوردار بوده است، ادامه داد:«با نگاهی به بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن می توان گفت در همه زمینه ها از جمله زمینه اقتصادی نسبت به سال های گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه بوده است.»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =