شرکت‌های نفتی روسی مشغول مذاکرات فشرده درباره شرکت در طرح های نفتی ایران هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، روزنامه کمرسانت در مقاله ای گزارش داد: شرکت های نفتی روسی مشغول مذاکرات فشرده درباره شرکت در طرح های نفتی ایران هستند.

این مطلب روز پنجشنبه توسط امیر حسین زمانی نیا معاون وزیر نفت ایران اعلام شد. البته تا کنون فقط شرکت لوکویل این خبرها را تأیید کرده است. تهران در صدد است سرمایه گذاران را با قراردادهای بلندمدت پیش خود جلب کند.

نویسنده مقاله یادآوری می کند که اواسط ماه جولای توافقات گروه 1+5 با ایران درباره رفع تحریم های بین المللی که از جمله مانع از همکاری در بخش نفت و گاز می شود، حاصل شد. اکنون ایران روزی 2.8 میلیون بشکه نفت تولید می کند در حالی که در سال 1974 ، 6 میلیون بشکه در روز تولید می کرد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در ماه ژوئن با برخی شرکت های اروپایی و روسی که می خواهند به ایران باز گردند، مذاکرات انجام داد که یکی از آنها شرکت لوکویل روسی بود که از سال 2003 مشغول عملیات اکتشافی در میادین نفتی ایران بود ولی در سال 2007 به خاطر تحریم های آمریکایی مجبور شد این همکاری را به حال تعلیق در آورد. اکنون مقامات ایرانی به جلب سرمایه گذاران خارجی به طرح های جاری که بهره دهی آنها کاهش می یابد، علاقه مند هستند. طرح های مشترک برای شرکت های نفتی روسی پاییز امسال در جلسه کمیسیون مشترک روسی – ایرانی بررسی خواهند شد.

ویتالی کروکوف مدیر آژانس تحلیلی Small Letters معتقد است که شرکت های روسی به خاطر تحریم ها با مشکلات مالی روبرو می شوند ولی اگر توافقات سیاسی بین روسیه و ایران حاصل شود، این مسأله حل خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    8 0
    شرط شرکت در مناقصات نفتی جهت پیمانکاران روسی عمل به تعهد مربوط به تحویل سامانه اس300 و قبول فروش اس400 می تواند باشد