ایرنا نوشت:

 پایگاه خبری رأی الیوم به نقل از منابعی که آن را آگاه توصیف کرد، نوشت: گروهی دیپلمات اماراتی به وسیله یک فروند هواپیمای مسافربری وارد دمشق شده و در حال انجام مقدمات برای بازگشایی سفارتخانه خود در دمشق هستند.

به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم٬ منابع دیپلماتیک آگاه تصریح کردند، این هیئت که وارد دمشق شده، از ساختمان سفارتخانه امارات در دمشق بازدید کردند.

این پایگاه خبری می افزاید: دولت و همچنین رسانه های سوریه مطلبی در این مورد عنوان نکرده اند اما به نظر می رسد که امارات برای بازگشایی سفارتخانه خود در دمشق برنامه ریزی کرده است.

چند روز پیش نیز پایگاه خبری وطن اعلام کرده بود که امارات قصد بازگشایی سفارتخانه خود را در دمشق دارد.

تونس دو روز پیش کنسولگری خود را به طور رسمی در دمشق بازگشایی کرد تا پس از آن نیز اقدام به بازگشایی سفارتخانه خود در سوریه کند.

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب نیز اخیرا اعلام کرد که آمادگی دارد با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در هر زمان و مکانی که وی بگوید، دیدار کند اما پس از مدتی از سخنان خود عقب نشینی کرد و گفت البته به شرطی که سوریه شرایط اتحادیه عرب را بپذیرد و به نظر می رسد وی سخنان بعدی خود را به علت فشار عربستان بر زبان آورده باشد.

کشورهای عربی از جمله امارات با آغاز بحران سوریه در سال 2011، در کنار تروریست ها قرار گرفته و با فراخواندن سفرای خود از دمشق، رابطه دیپلماتیک خود را با سوریه قطع کردند اما با شعله ور شدن اقدامات تروریستی گروهک داعش در منطقه و درگیر شدن چند کشور عربی از جمله کویت، مصر، لبنان و یمن با اقدامات تروریستی، کشورهای عربی کم کم با عقب نشینی از مواضع حمایتی خود از تروریست ها، در حال ترمیم رابطه خود با سوریه هستند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =