ایسنا نوشت:

وزیر خارجه عربستان در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن سفر خالد مشعل به عربستان تاکید کرد که سفر وی به ریاض و دیدار با پادشاه سیاسی نبوده و موضعگیری عربستان در قبال جنبش حماس همچنان تغییر نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه السفیر لبنان، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی که در حاشیه سفر سامح شکری همتای مصری وی به جده برگزار شد، درباره سفر هیات حماس به ریاست خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس به عربستان گفت: حماس سفر رسمی به عربستان نداشته و تنها گروهی از رهبران این جنبش که خالد مشعل نماینده آنان بود، به همراه تعدادی از همکاران برای انجام مناسک حج عمره به مکه مکرمه آمدند. سفر زیارتی بوده و این حق هر مسلمانی است و نمی‌توان مانع آن شد.

جبیر در ادامه گفت: این گروه زمانی که در مکه بودند، نماز عید فطر را به جای آورده و در دیدار با پادشاه مراتب تبریک خود را به مناسبت عید فطر به وی رساندند.

وزیر خارجه عربستان در ادامه برگزاری هرگونه نشست رسمی در حاشیه سفر هیات حماس با مقامات عربستانی را رد کرد و گفت: آنچه رسانه‌ها درباره این سفر نوشته‌اند، دقیق نبوده و مبالغه زیادی در آن شده است.

این مقام عربستانی ادامه داد: مواضع عربستان نسبت به حماس، تشکیلات خودگردان فلسطین، مصر و تلاش‌های این کشور برای حفظ امنیت ملی تغییر نکرده است.

پیش‌تر شایعات زیادی از دلایل سفر مشعل به عربستان منتشر شده بود که از جمله آن حمایت حماس از حمله به یمن و درخواست برای آشتی با مصر بود. مسئولان حماس این شایعات را تکذیب کرده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    20 1
    حماس این و گفته ایران ناراحت نشه