انتخاب نوشت:

روزنامه لبنانی الدیار نوشت: لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در سفر هفته آینده خود به ایران، اسامی سه نامزد برای برعهده گرفتن ریاست جمهوری لبنان را به تهران پیشنهاد می کند.

به گزارش «انتخاب»، لوران فابیوس در سفر به تهران تلاش خواهد کرد از گشایش در روابط اقتصادی اروپا و ایران در پی دستیابی به توافقنامه هسته ای برای حل بحران داخلی لبنان به ویژه انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور استفاده کند.

منابع دیپلماتیک در پاریس مدعی هستند ایران در مرحله آینده به اروپا برای بازگشت به عرصه بین المللی و شکستن انزوای تهران نیاز خواهد داشت. به ویژه که آمریکا با توجه به نزدیک شدن به مرحله انتخابات ریاست جمهوری و فشارهای داخلی و خارجی بر کاخ سفید، احتمالا موضع سرسختانه ای در برابر ایران اتخاذ خواهد کرد.

منابع دیپلماتیک تاکید کردند هیئت فرانسوی در سفر به تهران پرونده های مهم منطقه از جمله انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را مطرح خواهد کرد. ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان هم با اشاره به این مسئله سفر فابیوس به تهران را نبض سنجی اروپا از حسن نیت ایران در مرحله پس از توافقنامه هسته ای توصیف کرد.

به گفته منابع لبنانی، فابیوس در صورتی که با تعامل مثبت مقامات ایرانی روبرو شود، سه نام را برای برعهده گرفتن سمت ریاست جمهوری لبنان مطرح خواهد کرد. این منابع تاکید کردند کشورهای غربی و عربستان تصمیم گرفته اند نامزد ریاست جمهوری لبنان را خودشان مطرح کنند و فقط به دنبال جلب موافقت ایران باشند.

منابع نزدیک به گروه چهاردهم مارس با این وجود دستیابی به راه حلی برای بحران انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را بعید دانست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    14 5
    اومده بگه من بودم که اون خون های آلوده را به ایران فرستادم .......خبر جان اگه لوران ناراحت نمیشه بچاپ
    • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
      4 6
      ماجرای خون های الوده متاسفانه کاملا داخلی بود و گناهکارهای اصلی عوامل سودجوی داخلی بودند. فرانسوی ها اعلام کرده بودند که خونهایی که فروخته اند الوده است و خواستار بازگرداندن انها شدند اند اما پیمانکاران و خریداران ایرانی خیانت کردند و در خوشبینانه ترین حالت دیر متوجه هشدار فرانسوی ها شدند و در بدبینانه ترین حالت پول خون ها رو از فرانسوی ها پس گرفتن اما خون ها رو پس ندادن و به داخل اوردن و فروختن ـ متاسفانه هرچه می کشیم از خودمان است
    • پسر شجاع EU ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
      2 10
      مدیر سایت خبری خبرآنلاین واقعا برای شما متأسفم که تا این اندازه خودباخته در برابر یک مزدور صهیونیست هستی و از انتشار نظرات مخالفین حضور این سگ صهیونیست در ایران اسلامی عزیزمان خودداری می کنی. ولی شاهد تجمع امت حزب الله در برابر سفارتخانه فرانسه خواهی بود و از غصه و ذلت دق خواهی کرد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    17 4
    چقدر ابن فابیوس شارلاتانه،یادمون نرفته در جریان مذاکرات همسو با اسراییل چقدر سنگ اندازی کرد،چقد با القای ایران هراسی به عربها سلاح فروخت،حالا با کمال پررویی زودتر از همه شال و کلاه کرده داره میاد از بازار ایران عقب نمونه ،خودشو از تک و تا نمیندازه با گستاخی وبه نوعی تهدید زیر پوستی میگه ایران در آینده به ما نیاز داره،فقط دلگرمی من اینکه حواس روحانی و ظریف به همه چی هست و میدونن با جماعت چجوری تعامل کنن.متشکرم
  • بهاره US ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
    6 4
    دوستان عزیز این چند روزه یه چیزی شنیدن و هی طوطی وار تکرار می کنن. اصلا شما درست می گی تو زمان ایشون خون آلوده وارد کشور شده ولی مقصر اصلی این وسط کیه؟ ایشون یا افرادی که با سهل انگاری و بدون انجام آزمایشات لازم از این خون ها استفاده کردن. به جز خون، خیلی از داروها و مواد غذایی دیگه هم وارد می کنیم و اگه قرار باشه چشم بسته و بدون گرفتن مجوز های بهداشتی از اونا استفاده بشه فاجعه رخ می ده. همین چند وقت پیش قطره های جشمی که از چین وارد شدن منجر به کم بینایی و نابینایی یه سری از افراد شد که خبرش همه جا هم پخش شد یا برنجای آلوده به فلزات سنگین که از هند وارد شدند. ولی ما عادت داریم اشتباهات و کم کاری خودمونو گردن دیگران بندازیم.
    • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
      1 0
      اتفاقا مشکل دقیقا اینجاست که به دستور مستقیم نخست وزیر وقت یعنی فابیوس ، خو نها رو غربالگری نکردن